Pepp

Var ju till gymmet på en nybörjarkursaktig grej igår. Jag och 3 damer till som var 40+. Den personlige tränaren berättade först lite om kost och träning, sen fick vi prova på lite maskiner och övningar. Körde rygg och axlar. I morgon ska jag dit igen och då blir det armar, ben, mage. Blev dock ingen hårdträning. Mest att testa lite och hur man ställer in maskinerna, vilka vikter som passar, osv. Kan man inte prata när man tränar så har man rätt vikt tydligen :P Ang. kosten så talade även han varmt om lchf. Bort med kolisarna, fram med fettet!

Hur går det med lchf-biten då?
Det går sådär faktiskt. Jag gör bort mig ordentligt om helgerna, men sköter mig på vardagarna. Jag har nu lagt in frukt i min kost. Det ingår ju inte i lchf, men som sagt kör jag en light-variant av det och ska testa hur det går. Jag har inte vågat väga mig på några veckor nu för jag har syndat i enorma mängder. Och egentligen ska man ju inte gå efter vågen säger dom flesta. Det är centimetrarna som räknas. Har dock inte mätt mig på länge heller. Bara till att fortsätta kämpa. Önskar jag hade den viljan min syster har som har gått ner 19 kg nu.

Är bara så jäkla tröttsamt att hela tiden gå och tänka på allt jag inte får äta. Godis är mitt knark. Jag skulle lätt kunna byta ut hela dagens måltider mot godis. Sjukligt.

Idag kommer iaf mamma och hämtar Bellis på dagis och då blir det raka vägen till gymmet. Har ju blivit så jäkla mycket folk där på sistone. Hatar att hålla på med någon maskin då det sitter en dude mitt emot. Man ser ju inte klok ut när man sitter där och sliter. Hoppas på ett ledigt löpband. Ännu bättre vore det ju om mami vill stanna länge i kväll så man kan få köra lite innebandy igen. Det sätter igång flåset rejält!

Så står det till i mitt s.k hälsosamma liv :)

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0