Skötbordsvägran

Idag när jag kom till dagis för att hämta så var inte min älskling glad. Hon hade precis bytt ännu en poop-blöja. Fröken berättade att hon vart panikslagen varje gång dom bytt blöja nu och pekat uppåt huvudet som om hon någon gång slagit sig eller nåt. Hemma är hon inte så. Visst åmar hon sig, men inte så hon är rädd och ledsen. Undrar vad som hänt. Nånting måste det ju vara. Försökte prata med Isabelle när vi kom hem och försökte luska ut nåt, men att fråga en disträ 2-åring något och få ett vettigt svar är inte det lättaste. Hon påstod att hon ramlat ner, men det är nästan omöjligt på deras skötbord och jag kan bara hoppas och tro att en förskolelärare skulle erkänna om det hänt nåt speciellt. Våra fröknar är toppen tycker jag. Vissa från andra avdelningar kan jag ha svårare för eftersom dom verkar strunta fullkomligt i barn som inte tillhör deras avdelningar... Men men. Får hoppas det går bättre nästa vecka då hon ska dit. Nu har jag nämligen min helg, lite innan alla andra. Men får i stället jobba till helgen.

Så vad gör vi dessa lediga dagar månne? En sväng till bibblan får det nog bli, en runda på stan? Sätta sprätt på barnbidraget? Får se. Nu är jag iaf nyduschad, nypeelad, ny-hår-inpackad. Fresh!

Nä nu måste jag gå och pussa på hennes lilla pussmun. God kväll!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0