I need it

Jag är en sån som har och ska ha koll på det mesta. Men ibland känns det som jag har ett minne som en guldfisk. I morse när vi kom till dagis så var det tre vikarier där. Planeringsdag! 8 juni...hmm jag tyckte väl att det var nåt speciellt med det datumet. Jag har säkert skrivit upp det i almanackan men helt enkelt låtit bli att titta i den. Hur som helst kommer jag ihåg att jag fyllde i en lapp för lääängesen att jag skulle fixa barnvakt själv idag. PHÖ! Hon fick såklart stanna men faaan vad jobbigt det kändes när det bara är vikarier och dom hade slagit ihop alla avdelningar. Sånt gillar inte jag och sånt gillar inte Isabelle. Vi är dåliga på att anpassa oss. Tydligen ett släktdrag. Men jag hade inget annat val än att lämna henne till dessa ganska så okända damerna och hoppas på det bästa. Men sen ringde jag mamma. Hon skulle ändå hit idag så hon åkte och hämtade stumpan innan lunch. Skönt!
Så dom har vart på stan, käkat lunch på skutan och kollat affärer. Liiiite avundsjuk blir jag.

Sista dagen på jobbet för denna vecka! Underbart! Hoppas fina vädret håller i sig. För övrigt är jag enormt shoppingsugen och väääldigt sugen på att åka till STHLM och stilla mitt begär och hur underbart vore det inte att sitta på en uteservering i hettan med ett glas cider och god mat? Jag har längtat så länge, att höra tunnelbanans plingande, känna lite stress, köpa kaffe på pressbyrån och gå omkring med en pappersmugg och pimpla kaffet ur. Mmm... I need it!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0