Stor tjej!

Jag har aldrig orkat ta tag i den där "sluta-med-blöja-på-natten-grejen". Jag vet att blöjan oftast är torr på morgonen, men ändååå. Tänk vad jobbigt att kliva upp och torka kiss mitt i natta? Men igår hade jag inget annat val.

Isabelle la sig med sin blöja, kom upp efter en stund för hon ville kissa på toa. Hopp! Då gjorde hon det, sen ville hon inte ta på sig nån blöja igen.
Då sa jag att jag inte riktigt vågade låta henne sova utan blöja för jag hade inte förberett med nåt speciallakan.
-Men mamma. Vet du? JAG vågar iaf sova utan blöja.
Och så blev det.
Klockan fyra i morse tassade hon över till mig och la sig. Sen sov jag oroligt och tänkte att jag kommer vakna upp i en pöl, men icke! Det gick ju alldeles utmärkt! Förmodligen kommer det väl hända nån olycka framöver, men det får man räkna med.
-Nu är jag en stor tjej! Sa stumpelumpan efter morgonkissen.
Och ack så rätt hon har!





Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0