25 v-kontroll

Igår var jag på mvc igen. Tog dom vanliga proverna..
Blodtryck: 121/68
Glukos: 7,6
Hb: 114

Alltså ganska lågt blodvärde så bm tyckte det var dags att börja med järntabletter.
Kanske man blir lite piggare.
Vågen pekade uppåt som vanligt.
Mätte magen...Sf måttet var på 24, så det låg enligt kurvan.
Jag har alltså inte en överdrivet stor mage som alla säger. It´s ganska normal.

Och bäsens hjärtljud låg på ca. 140 nu.

Anmälde oss till en föräldragrupp för juli/augusti-föräldrar som börjar om typ en månad.
Kan ju bli intressant att vara med på. Lära sig avslappning och andning och sånt inför förlossningen :P

I Torsdagskväll fick äntligen Tommie känna sparkarna utanpå magen också...så roligt =)

Men nåt mindre roligt är att mina ben gör ont jämt och ständigt...om jag går och står mycket gör det ont och om jag sitter eller ligger för länge gör det ont...vad göra?
I natt var det nära kramp igen så jag lära kliva upp och gå lite.
Sen försökte jag ha massa kuddar under benen, men jag avskyr att ligga på rygg, det går inte.
Och när jag låg på sidan började bebben vrida och vända på sig. Kändes ganska läskigt.
Så i natt har det vart jobbigt att sova. Inte bara telefonen som stör...
+ att madrassen hemma hos mamma passar inte min kropp mycket längre till. Usch så hårt.

Nä men då har jag väl klagat av mig tillräckligt...
Tack och hej :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0