Isabelles första jul

Ska väl försöka dra en sammanfattning om vårat julfirande i år.

Kvällen innan julafton satt jag, mamma och syster och spelade bingolotto i vanlig ordning.
Uppesittarkväll med Lotta Engberg. Ingen vinst.

Sen kom då julaftonen. Har inte haft några julkänslor alls i år, inte ens när THE day var här.
Det blev ju inte som alla andra år direkt.
Första halvan av dagen spenderades i Ljusdal. Käkade lite gröt och skinkmacka på förmiddagen. Min käre far kom förbi och hälsade på och lämnade paket i bilen.
Sen fick jag och Isabelle öppna våra andra paket, medan dom andra kollade på. Isabelle tyckte mest snörena var roligast att hålla på med.
Kollade sen typ 10 minuter av Kalle, sen åkte vi till Hudik för att fira vidare med Tommies familj i söderrå.
Kom hem framåt nio på kvällen och öppnade några fler paket som vi fått från min papps.
Ramla i säng ganska tidigt...

Nä julafton var ingen höjdare i år. Gillar inte att bryta traditionerna...har en liten släng av Aspergers ibland...
Åt inte från mammas goda julbord, ingen kalle, ingen Karl-Bertil, ingenting juligt alls förutom paketen. Men men nästa år så...

Det jag/vi fick: terminskort på hudikgympan (nu ska jag bli fit inför beach 2009), en våg (lämpligt), mascara, pyamas, godis, presentkort på "syrran&jag" (1000 spänn, läre väl bli fin i håret för den slanten?), överkast, kaffebryggare som man kan ställa in en timer på typ, en korg full med ljuvligt goda hembakade muffins och kakor, ljuslyktor, prydnadskuddar, mugg, tidningsställ, sällskapsresan-box, presentkort på parfymshoppen, sjal, 2 biobiljetter, pengar

Isabelle fick: Ett nytt babygym med mjuka spöket laban-figurer, massor med gosedjur, halsband, resesäng, kläder, vantar, strumpor, mössa, halsdduk, skallra, bitgrejer, leksaker, nappflaska...

Tror det var allt... Tack så jättemycket för alla julklappar!

Räknade nu ihop hur många gosedjur Isabelle har samlat ihop under dessa snart 5 månader....
19 stycken har jag hittat här hittills...finns säkert fler i Ljusdal...haha shit... Vi behöver inga flera nu! Okej?

Juldagen idag. Isabelle vaknade viv sju-halvåtta i vanlig ordning. Lekt med sina nya leksaker.
Gick ner på kvantum. Satte en extra kudde bakom henne i vagnen så hon kunde sitta och se lite mer.
Det verkade hon trivas bra med. Men somnade på tillbakavägen och sov i 2 timmar! H0h0...
Då hann jag med att röja undan allt bråte som blir efter man öppnat paket.

Sen vid fyrasnåret var det dags för middag hemma hos Tessa&Co.
Tacos. Skitgött. Fruktsallad till efterrätt. Lika gött det!
Skjutsade sen Tommie&Linus på ferre. Lillan sover och här sitter jag solokvisten.
Alla ska ju ut i kväll i vanlig ordning. Fast jag är nöjd med att vara hemma ändå. Brukar ju bli så äckligt mycket folk ute på juldagen. Men lite ensamt känns det ändå. Allra helst när man lyssnar på may it be av Enya, då kan man inte annat än bli deppig.

Ska jag orka sätta in bilder i bd? Nee...vettetusan...har så många rödögda kort som måste ändras...
Får se...

Men god fortsättning allesammans!




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Mandieee

mohaha, den där ior fick hon minsann av mig! men okej, ska komma ihåg att inte köpa fler gosedjur, tyckte bara att han var så söt

2008-12-25 23:34:35
pällan

"en liten släng av Aspergers" haha!

2008-12-26 12:06:53

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0