Jehovas

Idag gick vi ut i en snöstorm jag och Isabelle. Kändes som en storm, men det kan ju bero på att jag inte kan klä mig rätt.
En t-shirt under jackan och sen var det bra. Vad sägs om tröja, mössa, vantar, halsduk när det är så kallt?
Tänkte gå runt lillfjärn men det avfärdade jag illa kvickt. Kom ner på öb och leksaksbutiken. Gick där inne och värmde oss, sen gick vi hemåt. Satte oss i bilen och tog en raggarsväng. Isabelle vägrar sitta hemma och tröka så man måste ju hitta på nånting. Hon somnade fort i bilen som vanligt. Åkte och tankade, 10.04...så härligt att bensinpriset sjunkit.
Sen åkte vi hit och dit och hem.

Korv och makaroner, och sen direkt till söderrå.
Där pimplade man kaffe och kika tv bah...

Åh..igår var jehovas här...IGEN! Jag blir så less. Samma gubbe som vanligt, fast den här gången kom han inte ihåg mig.
Han bah: Jag vet inte om vi träffats förr?!........ Joråå vi har träffats mååånga gånger förr, sa jag.
Sen babblade han på i slowmotion om varför vi finns till osv...fick brochyrer sen gick dom.
Varför inte bara lägga skiten i brevlådan? Åker ju raka vägen till pappersinsamlingen ändå.
Och jag är ju så mesig. Inte kan jag avbryta karln och säga att dom kan dra dit pepparn växer inte... aja...

Bellan blev lika ledsen i kväll när det närmade sig läggdags. Hon har börjat bli riktigt hysterisk och ledsen.
Vet inte varför men det gick bra ändå när hon tillslut fick flaskan.
Men när hon blir så där blundar hon hela tiden så man kan inte visa henne och avleda på nåt vis. Jaja hon sover då nu.

Nu har jag duchat, ska göra lite gröt och mackor och kika tv... om jag får. Grr...
I morrn: Light valley!


Grötprovning idag



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Haha.. men de är väl trevligt med lite besök, bjud in karln på glögg o pepparkakor vettja:P

2008-12-09 19:33:54
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0