Kvällsrutiner

Idag var det dags för mätning och vägning på bvc igen.
6580 gr och 64,5 cm.
Fick lite mer info ang, "smakisarna" som vi ska börja med snart. (Jag vet Elin, det är ett fruktansvärt ord men det går fortare än att säga smakportion).
Från dom är fyra månader kan man börja ge nån tesked mat varje dag och öka på för varje dag.
Man kunde även köpa gröt och sånt. Man skulle köra på en och samma smak i 4-5 dagar så hon blir van, för att sen få smaka på nåt nytt igen. Shit vilken spännande värld det måste vara för en bebis. Allt nytt!

Var i väg på kvantum efteråt och kollade. Men dra åt helvete va dyrt allt var.
Köpte några burkar, dom var ju inte så fasligt dyra, fast det kan ju bli mycket i längden, men gröten kostade myyycket.
Så jag tänker då göra egen gröt. Man kunde lika gärna köpa havregryn för en tia typ. Och ha i lite paltbröd för att järnberika den. Ska försöka göra egna pureer också. Mosa lite potatis och palsternacka blandat med bröstmjölk/ersättning så kan man kleta i det i en iskubsgrej och frysa in. Smart, eftersom dom inte äter nå mycket i början.
Men jag har en känsla av att Isabelle kommer gilla mat mycketmycket så som hon vill äta på allt. Visst det gör väl alla småbarn men hon blir riktigt förbannad på grejerna hon försöker äta upp när det inte går.
Idag har vi inte hunnit med nån smakis men i morrn kanske. Det måste vi filma :)

När vi kom hem idag hade Bellan somnat i bilen, gick in och la na i spjälsängen och där sov hon 2 ½ timme, sen måsta jag gå in och väcka stackarn annars skulle hon inte kunna sova i natt. Första gången sen hon var typ nyfödd som hon sovit så länge på dagen. Har ju annars sånna problem med det. Blir ju mörkt så fort nu, kan bero på det.

Har fått in en väldans bra kvällsrutin nu som vi kört med varje kväll i en vecka typ.
Ammar lite vid sjutiden. Tar kanske ett bad, leker lite, sen lägger jag henne i sin säng vid åtta och går och gör ersättning i flaskan, sen ligger hon där och slurpar i sig, håller gärna flaskan själv, men jag sitter bredvid tills hon är mätt.
Sen säger jag godnatt, sov gott, mamma och pappa älskar dig, släcker lampan och går ut.
I kväll sa hon inte ett ljud efter det. Hon brukar gnälla litegrann men inte i kväll. Så skönt.
Och om hon har vaknat till och grinat lite så har jag gått dit, sjungt trollmor-sången och klappat lite på henne, sen gått ut och allt har funkat perfa!
Sen är det olika hur länge hon sover. Ibland vaknar hon till när jag går och lägger mig, men vissa gånger kan hon sova till fem innan jag tar över henne till våran säng. Jag är ju lite mindre tålmodig på natten. Och inte vill hon ju ha nån napp heller så det är lättast att ta över henne på natten även fast hon kanske inte behöver.
Nu några mornar har hon vaknat tidigt och vart ledsen och haft ont i magen. Men efter lite bajsning så blir hon nöjd igen :)
Kan bero på att jag käkat lite för mycket choklad och lök i helgen kanske...

Hittade två oanvända bodys som jag gömt undan i en låda, där jag lagt kläder som är för stora för henne. Tycker det inte var längesen som jag köpte dom och tänkte att det här kan hon inte ha på lääänge. Men det var ju storlek 68 så det var ju hög tid för dom! Tur jag kollade efter.

Nu har csi börjat. Får jag se det? ICKE!
Tommie och hans bror sitter och skjuter. Jag HATAR ljudet av massa pang pang.
Klockan tio ska jag fan få se prison break annars jävlar. Missar allt jag vill se bara för sånt där skitspel.

Nä nu har jag skrivit alldeles för mycket. Men vad annars ska jag göra då? Tröök..
Jaja, have a nice week!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Den där pureen lät intressant, kanske något du bjussar på om man hälsar på nått tag?

2008-12-01 23:28:47

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0