Vecka 21

Nu går jag in i vecka 21  :D


Ditt barn är nu som en liten banan, cirka 18 cm långt och väger cirka 400 gram. Du kan känna sparkar både högt upp i magen och långt ner. Barnet är fortfarande så litet att det kan röra sig fritt och sparka vart det vill. Bebisen reagerar kraftigt på ljud. Prata mycket med barnet och låt gärna pappan göra detsamma så ert lilla barn känner igen era röster när den tittar ut.  
Omkring denna vecka känner du livmodern strax under naveln.
Du kan känna att du har ont i bäckenet, det kallas för bäckenuppluckring även kallat foglossning, det är normalt att man får det i femte eller sjätte månaden. När du är gravid samlar du även på dig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen.
__________________________________________

Igår och i morse tror jag att jag kände riktiga sparkar.
Jag känner ju att det rör sig och pickar på där inne, oftast långt ner på magen.
Men nu blev det som starka el-stötar vid naveln ungefär.
Jag flög av stolen och armen flög i väg för jag blev så förvånad.
Och i morse reste jag mig fort upp ur sängen, då fick jag en stöt igen.
Är det så det känns?
Som el-stötar..? haha...jaa inte vet jag..
Jag kanske har en elektrisk ål där inne? :D




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Haha ja man får väl passa sej så man inte får sej en smäll då när armen din håller på och flyger iväg så där :)

2008-03-12 19:25:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0