Isabelles dop

Idag, på första advent, den 30 november -2008 döptes våran flicka; Anna Eleonora Isabelle Jonsson, i Ideonors kyrka, av prästen Erik Berglund Tanzborn.
Det gick hur bra som helst! Förresten är hon också 4 månader idag! Grattis gumman :)

På förmiddagen åkte jag till mariagården för att göra färdigt det sista. Gjorde en tårta, m.m.
Åkte sen hem och hämtade T och Bellan. Sen till dackås och hämtade tårtan som var väldans fin.
Sen söderrå och hämtade ackord som vi inte behövde. Jag hade missuppfattat allt med den s.k. "musikern".
Jag antog att han skulle spela och sjunga låten vi bestämt (av längtan till dig), men för det första var han sjuk, och för det andra skulle han ändå inte sjungt, bara spelat, en solist skulle man hitta själv. Jaja...gick ju bra utan ändå.

Väl i kyrkan gick vi först upp och bytte om till dopklänningen som min farmor gjorde till mig när jag skulle döpas, även mina syskon har döpts i den. Allas namn är inbroderade i klänningen.
Sen gick vi in tillsammans med prästen och ställde oss vid dopfunten.
Prällen bad lite böner, och vi sjöng "bereden väg för herran" och "du vet väl om att du är värdefull". Tommie höll Isabelle och jag fick hälla upp dopvattnet och säga hennes namn när han frågade. Han glömde dock bort det där med dopljuset, det sa han när vi var klar och på väg ut :)
Lite smått pinsamt var det att stå där framme, även fast det bara var våra familjer där. Kyrkan är ju så himla liten så man är ändå väldigt nära dom andra liksom...men det gick väldigt fort ändå så det är lugnt.
Och Isabelle gnällde till litegrann bara, inget grin, men en spya hann hon självklart med!

När allt var klart bytte vi om och gick till mariagården där vi hade dukat upp ett långbord för prick 20 pers. 21 med Isabelle men hon behövde ju ingen stol :)
Nä hon somnade i sin morfars famn på en gång nästan. Mycket konstigt. Hon brukar alltid protestera när hon är trött, men inte nu, hon sov medan alla andra fikade. Perfekt!
När hon vaknade var det dags för presentöppning.
Fick så fina grejer.

Mormor med familj: En "tummen"-servis. bestående av tallrikar och skedar. Jättegulligt och bra! Och en tusenlapp på det.
Morfar: Silverhalsband med en nallebjörn på och en nalle phu-brosch.
Helen: Silverbestick och nallebjörn.
Farmor&Farfar med familj: En otroligt fin silverspeldosa eller vad man nu kan kalla det. Svårt att beskriva men den är såå fin!
Faster Tessa med familj: En jättehärlig barbapappa i väldigt skönt, speciellt material.
Gammelfarmor (min farmor alltså): 2000 kr och en mini-handväska :)
Och massa kort. Tror jag inte glömt nåt. Allt ligger kvar i bilen så kan inte kika.

Tack så jättemycket för alla presenter. Isabelle är MYCKET nöjd!

När alla åkt stannade jag, Tommie och Isabelle kvar och städade och diskade. Gick relativt fort.
Åkte sen till Tessa&Beckis hus som dom precis flyttat in i. Och där var det sååå fint. Blir så avundsjuk.
Jag vill också ha ett hightech-kök där man knappt kan få i gång spisen :D Och vardagrummet...mmm....NICE!
Sen kom vi på att vi inte ätit nåt på hela dagen, så självklart blev det donken på tillbakavägen.

Nattade sen Bellan som slocknade som en slagen hjälte. Hon har vart så duktig och snäll idag.
Lägger in bilder på bd i morrn, orkar inte nu.
Men kan ta några stycken här också.
Är iaf jättenöjd med den här dagen. Tack.












Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Va kul att dopet blev lyckat! Va fina ni är tillsammans=) Å himla fin i håret är du, nyfriserad?

2008-11-30 23:33:22
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
hella

Va fina ni är tillsammans alla 3 :)

2008-12-01 19:57:27
URL: http://jippipippi.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0