Lilla hjärtat

Idag gick jag och Isabelle hela vägen till sjukhuset. Fast det gick snabbare än jag trott.
Hur som helst...

När Isabelle föddes hörde läkaren ett blåsljud på hjärtat. Det var en ordentlig chock att få höra att ens lilla barn hade nåt fel på hjärtat. Många tankar hann flyga genom huvudet innan jag fick veta vad det var.
Tänkte att nu kommer vi bli i väg skickade till typ uppsala, operation, att nu kommer hon inte kunna leva som andra, inte kunna leka och sporta med alla andra barn...var väldigt orolig där ett tag.
Trött och slut efter förlossningen så får man höra nåt sånt. Tänkte hela tiden att jag hade gjort nåt fel under graviditeten.
Jaa, det var inte roligt.

 Vi har vart i väg flera ggr och kollat om det försvunnit. Ibland har det vart där och ibland har dom inte hört nåt alls.
Var på barnmottagningen och kollade mer ordentligt idag.
Tog först ett ekg, vilket inte var det lättaste med våran sprattelgumma.
Sen kom läkaren och lyssnade på hjärtat. Det hördes fortfarande.
Tog sen ett ultraljud.
Sen berättade läkaren att det var typ ett litet hål där nånstans, men det var inte det som hördes, utan det var nåt om att det var för trånga kärl mot lungorna. Han förklarade jättebra, tyvärr kan jag inte göra detsamma :)
Men iaf så var det inget farligt och det kommer växa igen, men det kan ta flera år, men det gör inget tydligen.
Ska dit igen när hon är 3 år och kolla.

Jätteskönt att få veta att det är lugnt. Hoppas man kan lita på det bara...

I natt jobbar T...har vart ledig resten av veckan. Både bra och dåligt.
Så jag och stumpan sitter här nu och lyssnar på musik bara....blir väl lite tv och godis sen.

Men ha en trevlig helg allesammans :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

men lilla sötnosen då! va stor hon har blivit:) Har du vägarna förbi ljusdal imorrn får du gärna komma o käka tårta:D

2008-09-12 22:53:17
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0