Gott nytt år

2009

Snart är det slut på detta år. Det kommer aldrig igen. Jag med mitt minne kommer väl inte ihåg vad som hänt, men några saker ska jag väl komma på. Får gå tillbaka i bloggen och tjuvkika.

Den första delen av året var jag duktig och tränade bodypump och höll mig någorlunda nyttig. Tappade nästan alla graviditetskilon, men p.ga. den andra halvan då jag inte rört mig ett skvatt så kom dom tillbaka.

Haha, kollar som sagt tillbaka på mina blogginlägg. Hittade här ett lite lustigt skrivet 27/1 -09:

"Har fått två skumma telefonsamtal idag också. Borde skaffa ett företag eller nåt som kunde kallas "fråga skumma frågor till Malle-linjen".
Först ringer Madde när vi sitter och väntar på mat olämpligt nog... Hon beskrev väldigt noggrant hurvida det var en pormask hon fått på kinden eller om det var nåt annat. "En stor böld med en svart prick med ett hål i och sminket försvinner i hålet..." Ungefär så lät det... Jag tyckte iaf att det lät som en inflammerad pormask men som förmodligen kommer försvinna inom en snar framtid.

Och senare ringer Elin och frågar hur mycket gurkor brukar kosta. Hon hade tydligen köpt en för 25 spänn. Det var ju lite magstarkt. Jag har då aldrig köpt en sån dyr gurka nån gång. Det är ju bara vatten liksom (fast med en ytterst liten smak av melon)."

Och en till:
"Hade massor med oljor i vattnet så nu är man mjuk. Annars är jag så himla torr över hela kroppen.
Brukar bli så på vintern. Fnas-Malle. Inte Nar-Malle eller fras-Malle...inte krisp heller."

På nåt vis har Herr Hildingsson nåt med båda inläggen att göra. ViktigPetter...
Hur som helst...

Våra dagar i början av året såg tydligen ut så här:

"Vaknade vid sju...klev upp halvåtta.
Byter blöja på Bellan och lägger henne under babygymmet.
Går själv på toa. Kommer tillbaks till lillan där det som vanligt luktar bajs.
In och byter blöja igen. Så är det varje morgon. Men om jag mot förmodan inte skulle byta på en gång, då blire inget mer sen heller. Hon vill väl ligga i fred antar jag... :)
Äter frulle. Leker, kollar på tv...
Efter ca. 2 timmar är det dags att vila litegrann.
Sen upp och leka, klä på lite kläder...
Dricka kaffe.
Sen går vi ut på promenad eller åker bil. Idag blev det promenix till öb och sen uppförsbackarna hem.
Vilar i vagnen. Vaknar när vi kommer hem.

Ungefär så ser alltid början av dagarna ut. Eftermiddagen spenderas oftast i söderrå."


Ska försöka sammanfatta hur dagarna ser ut nu förtiden. (Vid en ledig dag)
Vaknar vid åtta. Byter blöja. Gör välling. Stumpan ligger i soffan och tittar på tv och dricker vällingen medan jag går på toa och sen gör frulle. När hon är färdig med sin flaska ger hon den till mig och säger taaack. Tigger sen en macka av mig. Sen leker vi litegrann och går eller åker ut nånstans. Lunch vid halvtolv, sen vila middag.
Om vi är hemma somnar hon oftast fort i sängen om jag ligger bredvid. Då kan jag dona med disk och städning. Vaknar förhoppningsvis framåt två. Mellis. Lek. Middag. Lek. Äh det varierar ju lite :P Oftast får man påhälsning eller hälsar på nån vid ledighet. Annars är det dagis när vi jobbar.

Lite kortisar.

*I april fick Isabelle sina första tänder.
*Slutade amma i maj.
*Fyllde 24 år.
*Isabelle firade sin första födelsedag i Juli.
*Stumpan har lärt sig krypa, stått, gått, vinka, och några ord och MYCKET mer
*Hade ett jätteroligt sommarvik på sjukhuset.
*Filmkvällar
*Torön
*Isabelle började dagis sista augusti
*Jag började jobba 5 oktober
*Flyttat
*Vart i sthlm och hälsat på
*Förmodligen nånting mer...

Mina förväntningar på nästa år är skyhöga. Jag tror det kommer bli kanon! Nyårslöften är jag lite skraj för.
Men jag har funderingar på att låta bli choklad och så ska jag börja borsta tänderna tidigt på kvällen så jag inte kan småäta. Och vill gärna börja träna igen. Men vet inte hur jag ska hinna. Förstår inte folk som jobbar heltid, tränar flera gånger i veckan och samtidigt tar hand om sina barn. I dont get it.

En annan sak som gör mig liiite nervös är att JAG fyller 25 jävla år nästa år. Helt otroligt... Då blir det as-kalas iaf!
Hur som helst...jag avslutar detta år och decennium ganska ensam. Min brorsa Fredrik är i närheten och Isabelle sover. Men det är lugnt. Går nog och lägger mig jag med. Tidigare i kväll fick jag åtminstone en oerhörd god middag. Perfekt sista måltid =)

Gott nytt år allesammans! Love you all :D


  


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0