Min nya adress

Ja, det går långt mellan inläggen så här kommer ett bamseinlägg...

I fredags var vi på en personalmiddag på bangkok-kajen. Förutom att jag fick fel förrätt och den smaka skit så var resten av maten jättegod. 5 små rätter. Yeah you heard me! Sen två feta, friterade bananer med massa glass. Det var enormt mycket mat. Och så fick vi julklappar från chefen. Stora, sköna handdukar.
Missade nästan hela idolfinalen. Men när jag och Jennie kom hem skyndade vi att få upp tv:n som jag hade köpt tidigare under dagen, men då var det nyheter så vi fick vänta och såg sen när Erik tog hem vinsten. Grattis. Synd bara att hans korkade flickvän stod och förstörde hela hans framträdande.
Sen satt jag och Jennie och surrade på ett bra tag innan hon åkte hemåt och jag gick och sussade.

På lördagen åkte jag och hämtade Bellis och åkte till Ljusdal. Sen vidare ut i dom djupa skogarna där det var julfest på holänna-paviljongen! Där var jag jämt runt jul när jag var liten.
Det var inte så mycket folk där men trevligt ändå. Isabelle dansade runt granen men jag kunde knappt gå på det där hala golvet utan att ramla så jag tittade på. Hon sprang runt som en toka med dom andra barnen och sjöng och gjorde massa rörelser. Det var en stor gubbe som spelade dragspel där också och han gick omkring och spelade och såg såklart inte när Isabelle sprang alldeles nedanför benen på honom och tjofs så vart hon nertrampad, flög som en vante. Nä nu tog jag väl i. Tror det gick bra ändå.
Sen åkte vi till farmor och käkade ärtsoppa och senare på kvällen åkte jag till Emilie och Linda och surrade lite med dom. Hade ju tänkt gått ut på krogen men jag orkade inte.

Igår var det lucia och tredje advent. Då var det dags för pepparkaksbak. Har inte bakat på flera år, men då var det dags. Isabelle var så duktig och kavlade och tröck med sina gubbar på degen, men sen kom hon på att det var ganska gott med deg så då var det slutbakat.

När vi kom hem mot kvällen satte jag mig i min fotölj (inga soffor än) och Bellis i sin babysitter bredvid. Jag åt godis och hon drack välling. Hade lite söndagsmys innan läggdags sen sov vi till halvtio idag. Det var inte igår man gjorde det...

Ringde till adressändring idag och dom hade inte fått in min anmälan. Fuck.
Blockvägen 37c, 82434 Hudiksvall. That´s it!

Nä, nu ska jag jobba vidare.
Ha en underbar vecka allesammans!


Pepparkaksmästaren




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0