Tjejmiddag

Igår började me and Bellis dagen med att åka ner på den kalla staden. Det skulle ju vara öppet på vissa affärer så tänkte passa på att kolla. Vi kom ner vid elva. Dom öppnade tolv. Hopp. Som tur var träffade vi Elin & Gabrielle så vi tog oss ett varv runt lillfjärden för att fördriva tiden. Borde man haft långkallingar? JA. Mössa? JA. Hade jag NÅT värmande? NEJ. Kunde inte känna mina lår sen. Men men...skönt ändå.
Sen träffade vi Tommie, tog en fika på fyren, försökte få i Isabelle lunch som inte ens tog en tugga av maten. Kollade i några affärer, sen åkte vi till Elin och fikade. Lilla Gabrielle hade ju fyllt 1 år på annandagen så hon fick öppna paket, och sen lekte flickorna så fint. Men att dom ska ha samma leksak jämt? Varför gör barn så? Från första början ända till man blir vuxen så vill man ha det man inte kan få eller som nån annan har. Kunde tyvärr inte stanna så länge, för jag måsta hem och städa undan lite och förbereda mat inför årets tjejmiddag som i år blidde hemma hos mig.

Mina favvotjejer kom och vi lagade till kyckling i vitlökssås med tagliatelle och det smakade alldeles utmärkt. Hade kvällen innan förberett en cheesecake som också blev väldigt uppskattad. Sen chips och paradisask, så dom åkte nog inte hungriga därifrån. Vi spelade några roliga spel också och hade livliga sexdisskutioner. Jag hade enormt roligt! Hoppas man kan göra nåt liknande snart. Men vi bor ju som spridda skurar runt om i landet tyvärr.

Isabelle somnade ganska sent igår så hon är säkert trötter på dagis. Men hon är väldigtglad på morgonen när ja väcker henne. Hon bara ligger och flinar gofian! Men nu i mellandagarna var alla hennes fröknar lediga så det var en fröken från en annan avdelning som tog emot i morse och då blev det lite ledset och ovant. Inget annat barn från kantarellen var där heller. Lugnt och skönt!

Förutom att jag jobbar alla mellandagar måste jag byta diskmaskingrejen som inte passade och hämta en sladd från fiberstaden så jag nån gång kan koppla in internet. Helt sjukt vad det tar tid innan jag tar mig för att göra saker. Ingen mellandagsrea kommer jag hinna med heller. Men har ändå inga pengar att handla nåt för. Jäkla skitlön. Även fast jag fått löneök så får jag mindre pengar än förr. Jätteskumt. Vettetusan hur man ska klara sig.
Ska ta ut min recensionslön iaf så den kommer i mitten av Januari, en dryg tusenlapp kan vara lämplig att få då.

Annars är det snö snö snö. Skottning som gäller på arbetsschemat.
Ha en bra dag!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0