Akuten

Inte lika dramatiskt som man kan tro men jobbigt ändå...

Idag när jag kom hem från jobbet hör jag att min lilla stumpelumpa låter hemsk när hon andas. Så rosslig, pipig och tungandad. Ringde 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och hörde vad dom tyckte vi skulle göra och sjuksköterskan där bokade in en tid på akuten på en gång.
Var dit en sväng tidigare i kväll, farbror doktorn lyssnade på lungor, tittade i öron och hals.
Sa att andningen lät en aning ansträngd och förklarade att barns luftrör är mindre och dom ofta kan få en slags förkylningsastma, osv... Hur som helst fick hon prova andas in nåt luftrörsutvidgande ur en mask vilket hon absolut inte gillade. Fick sen med oss mollipect hem som förhoppningsvis kan lätta på besvären.

Det är ju så hemskt att höra henne andas så där konstigt. Jag vill bara harkla upp allt slem åt henne. Hoppas natten blir bättre och att vi får sova. Jag är helt slut.
Men nu är man ledig hela helgen. Blir nog en sväng till Ljusdal i morrn så får momme ta hand om oss båda =)

Nattinatt.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Stackarn, hoppas hon piggnar på sig nu då

2009-07-09 21:06:29
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0