Jobbjobbjobb


Det märks ganska tydligt på bloggen om vad jag sysslat med dom senaste dagarna.
Bara massa jobb jobb jobb.
Och i kväll ska man i väg igen.
Det är iaf riktigt roligt på min avdelning med underbar personal. Jag lär mig massa nya saker  för varje dag och jag känner mig så duktig =)
Men jag förstår verkligen inte hur dom klarar av det. Heltid där skulle inte funka för mig. Jag skulle bli utbränd på några månader.
Och nu är det dessutom flera patienter som inte kommer leva så mycket länge till. Det är svårt att veta hur man ska bemöta dom. Och det är så många patienter och så lite personal så man hinner aldrig sätta sig ner och bara prata med dom. Man hinner bara det absolut nödvändigaste.
Enligt mina beräkningar är det ca 24 patienter på våran avdelning och vi är max 6 uskor, oftast  5. Och sen 2 eller 3 sjuksköterskor som oftast har fullt upp med det administrativa. Läkare? Har inte sett nån tror jag...dom kommer och rondar ibland, men snabbt går det.
Så är det med dagens sjukvård.

Isabelle har vart med sin papps när jag jobbat och det verkar gått bra. Men nog kör hon slut på honom allt. Han somnade på soffan sju igårkväll :P
Nä nu ska jag passa på och vila medan dom andra vilar. Men självklart ska dom börja röja gräs här ute som dånar utav bara den. Fyck...hajj!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Vad kul att det är så roligt på jobbet! Heja!

2009-07-06 14:27:30
Linda

Å nu längtar jag tillbax till hudiktiden! Sticka folk, ta blodtryck oså=)

2009-07-06 19:29:27
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0