Mat

Idag var vi på bvc.
Vikt: 8800 gr
Längd: 73 cm

Viktkurvan hade glidit ner lite nu. Jag trodde ju hon skulle väga över nio nu men inte då...
Hon är ju så jäkla aktiv nu förtiden så är väl därför. Jag tycker jag proppar i henne mat hela dagarna.
Kan ju lägga upp ungefär hur vårat matschema ser ut (bara mammor som tycker sånt är intressant) :D

6.00 200 ml välling
9.00 Gröt
12.00 En halv 8 mån-burk, fruktpure till efterrätt
14-15 Mellis, kan vara en banan eller yoghurt typ..
17-18 Middag, en stor burk 6 mån
20.00 200 ml välling

Det ser ju ut som skiiitmycket! Men det varierar oftast. Ibland skjuts det på tiderna så gröt och mellis kan hoppas över.
Och ibland vägrar hon käka, då duger bara välling.
Vi försöker vänja henne att äta 8 månaders-burkar där det är större bitar så hon ska lära sig tugga, men det är inte det lättaste. Än så länge är det bara 6 månaders som går i. Hon har heller oftast inte tid att äta. Finns ju så mycket annat roligt att göra. Att sitta kvar i matstolen är att fetglömma. Funkar två tuggor sen måste man ta över na till knät.
Ja, jag har fortfarande inte köpt en sele.
Oj så mycket matsnack det blidde. Men tycker sånt är kul =)

Annars ställde Maria (bvc-tanten) lite rutinfrågor om Bellans hörsel ännu en gång och hon hör då alldeles utmärkt.
Nu ska vi inte dit förrns i slutet av augusti. Trist att inte få komma dit lika ofta längre. Isabelle tycer ju dom har så roliga leksaker där.

Nu är stumpan i söderrå med pappsen. Gissa varför! Det är ju tvättdaaaag! Håller även på att städa i vårat äckliga kök och flyttar runt på grejerna. Blir ganska bra om jag får säga det själv ;) Alltid roligt med lite förändring.

Förresten tog vi en runda på stan med min mami idag. Käkade god mat på Radjos och shoppade lite och käkade glass.

Nä nu måste jag fortsätta dona!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0