Årets tomte

Efter tre dagars ickejobbande, utan i stället mina första vab-dagar (Vård av sjukt barn) fick jag äntligen jobba åtminstone EN dag den här veckan. Att vara ensam med Isabelle nu förtiden är oerhört påfrestande. Hon har blivit så jäkla vild, gnällig, grinig, skrikig, kastar saker, kastar maten, vatten, och är väldigt upprörd helt enkelt. Har hört att det kan bli så efter ett tag på dagis. Hon lär sig väl av dom andra ungarna också.

Igår tog jag på regnstället och gick ut för att rasta fröken prupp på gården :P Gick bra till en början, men hade inga bra vantar så dom blev så blöt och då ville hon såklart inte ha dom, gick in efter nya, åkte rutchkana, gick omkring och kollade läget, sen fick hon för sig att gå ner för backen, ingen bra idé tyckte jag och då blev det livat och glatt när jag kommer och säger emot. Ner på marken gallskrikande. Sen var det kört. Bara att gå in igen. Ingenting duger! Så är det! Men i morrn ska vi till Ljusdal, där får hon MASSVIS med uppmärksamhet så då kommer hon nog trivas som fisken i vattnet.

Och igår försökte jag knäppa julbilder på Isabelle. Såna som man kan skicka till släkten i juletider.
Förra året gick det alldeles utmärkt. Då låg hon där hon låg så fint så. Men i år! Tror ni man måste vara just nå snabb då? Och min kassa kamera hinner ju inte med. Nä, det blev inte så värst bra men dom får duga ändå. Har inte valt ut nåt än men kan ju ge nåt smakprov på hur det kan se ut vid en fotografering av en 16-månadersbäs! :)

Förra årets tomte:




Årets tomte:





Hon är ju självklart hur söt som helst, men det blir nog inte den här bilden jag skickar =) Nä vi får se vad det blir.
Nu är det family guy, sen film!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
sandra

Hahaha vilket busfrö =) Men hon är ju så gullig!

2009-11-20 11:13:21
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/
Emilie

Båda bilderna är ju helt underbara! =)

2009-11-22 00:18:19
URL: http://emiliehedberg.blogg.se/
Sandra

SV: ja, det är sååå irriterande så det finns inte. Haha! Dom kan ju fråga först? Söt tomte btw :)

2009-11-23 19:05:05
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0