Mårten Gås?!

Ännu en dag på jobbet. Är så fint väder ute. Soligt, vitt och vackert! Jaa, jag har börjat accepterat att vintern är här nu. Men det här är lagomt. Lite snö på backen, solen skiner och nån enstaka minusgrad.
Ska nog bege mig ut och få en nypa frisk luft snart.

Efter jobbet måste jag verkligen åka och handla. Det ekar i kylskåpet hemma. Men jag har 90 kr och några kassar med burkar som ska pantas. Får se hur mycket man får för det. Och hela 2 veckor kvar tills löning. Och barnbidrag nästa fredag. Hur ska man klara sig så länge då? Nä det vart knapert även denna månad. Som tur är får vi båda riktig lön som vi kan handla julklappar för i slutet av månaden. fast man vill ju även köpa ny inredning till när man flyttat. Fast det får nog vänta tills tapeter och golv är färdigt. Jag både längtar och gruvar mig. Jag känner mig inte helt nöjd med den där trean jobbigt nog. Den är dyr, är en trappa upp, inget tak på balkongen. Tänker bara på dom dåliga sakerna, men det går säkert att bo där ett tag. Skulle såklart hellre hittat ett litet hus, men det får vänta.

Såg att det var Mårtenafton/dagen nu (?)...Vad är det egentligen? Nåt spec man firar? Ska man äta gås eller vadå?

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0