Satkärring

Jag är sååå arg!
Jag ringde till kärringen, vars lägenhet vi ska flytta in i 1 december. Jag ringde och frågade snällt om det fanns möjlighet att ställa in lite grejer i nåt rum några dagar innan. -Nej, bara om ni städar. Då menar kärringen att om vi ska ställa in några grejer så måste vi städa hela lägenheten. Jävligt schysst! Ska prata med bostäder i morrn och fråga hur man ska göra. För HUR hinner man flytta ut alla möbler och städa ur allt innan 12 på förmiddagen den 1 december? Jag fattar inte. Visst kommer man städa vissa utrymmen tidigare, men så länge det är massa grejer i vägen är det svårt. Och vem ska hjälpa oss? Tommie jobbar, men måste verkligen försöka ta ledigt. Det har jag gjort. Sen jobbar ju dom flesta på vardagarna.
Jag har så ont i magen över denna flytt. Skulle lika gärna stannat kvar här ett bra tag till. Varför kan inte folk vara en gnutta medmänskliga och sluta vara så förbannat giriga och egotrippade. Jävla skitkärring!

Förutom det, så var vi och hälsade på Tessa med familj idag. Isabelle hade så roligt genom att bli dragen runt i huset på en filt :) Efter lite kaffedrickande åkte vi för att handla. Tommie hade som vanligt inte plånboken med och jag var väldigt osäker på hur mycket (lite) pengar jag hade. Men jag tog några få varor som skulle behövas till min planerade tortillagratäng. Det blev 88 kr och det medgavs EJ. SÅ PINSAMT! Fick gå och ställa tillbaka varorna, köpte ett 6pack ägg som jag betalade kontant med en tia och skyndade mig fort där i från. Var ju som tur var på ica håsta. Ganska skabbigt där så det gör inte så mycket. Lagade i stället till en kycklingrätt när vi kom hem.

Isabelle sov i bilen 20 minuter idag. Inte kul när det blir så. Tog en temp på varma tösen i kväll, 38,8. Det lutar mot att man ska vabba för första gången i morrn. Får se hur hon mår.

I morrn på förmiddagen kommer min mamiiii. Yippie =)

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Det låter ju helt sjukt med flytten. Om jag inte sitter och har panik in i det sista med uppsatsen som ska in den 3:e så kan jag hjälpa till om det behövs :)

2009-11-15 22:59:29
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0