Stenkaka

Jag hatar att misslyckas. Men nu har jag gjort det igen. En kladdkaka åt helvete! Skulle göra en microkladdis som så många gånger förr. Kör alltid i 10 min så brukar det bli perfa. Men jag tänkte inte på att vi bytt micro. Och tydligen är den här aningen bättre och snabbare på nåt vis. Så jag har en väääldigt knaprig, hård stenkaka i stället för kladdkaka. Men är man sugen så är man. Hackade våldsamt så tillslut fick jag av en bit som jag nu knaprat i mig.

Fick micron av min morbror Kurt! Och ännu en dålig sak med micron förutom att den är för bra för mig så LUKTAR den som min morbror. Yeah, you heard me! Hur trevligt är det då? Och kan tilläggas att min morbror luktar inte nyponros direkt. Näe, så det känns lite obehagligt att använda micron nu förtiden. Kanske borde satsa på en helt ny.

Var till hudiksvalls bostäder idag och lämnade in tapetbeställningen. Frågade även om dom kunde höra av sig när kärringa lämnat in nyckeln, men neee...allt sånt fick jag ta med henne. Jag vill inte ringa till den där otrevliga tanten nå mer. Jaja..Efter det gick jag och mamma och käkade en myyycket god thaibuffe på bangkok-kajen. Sen skyndade jag mig till jobbet. Jag hann vara där 1½ timme, sen ringer dagis och säger att Isabelle var väldans grumlig i ögat och barn med ögoninflammation fick inte vara på dagis p.g.a den höga smittrisken. Hon hade ingen feber i morse så jag trodde det var ok att lämna, jag nämnde även hennes ögonproblem, men då sa dom inget. Hur som helst fick jag hämta henne och blir nog hemma resten av veckan. Sånt försvinner ju inte i första taget.

Var ner på stan för att leta nån salva eller droppar, men kollade först in skor/kläder en snabbis. Men inne på kapp ahl fick Isabelle världens utbrott, skrek och grinade och sket på sig. Ingen skötväska hade jag med dum som jag är så vi fick åka hem utan nåt apoteksbesök. Tar det i morrn i stället. Men jag fattar inte hur man kan vara så liten och ha ett sånt temperament! Bara för hon inte fick gå omkring hur som helst så blev hon galen och kastade  mössan, vägrade nappen, skulle inte sitta vagnen... Så här har hon vart ända sen hon föddes. Min lilla galenpanna.

Men nu sover far och dotter. Skönt med lite lugn och ro på kvällen.
Vad ska man göra i morrn då tro? Det är inte lika kul som man kan tro att vara hemma och vabba.

Förresten. Är det nån som sett min väska kan ni ju höra av er. Jag är helt yr nu förtiden och tappar bort ALLT!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
sandra

Hahaha förlåt, men det lät ju så kul när du skrev att Isabelle skrek, grinade och sket på sig! Hehe. Hör av dig imorrn om du vill ha sällskap så hälsar vi nog gärna på.

2009-11-16 22:47:58
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0