Fläskfile i vitlökssås med tagliatelle

Fick en förfrågan av Linda hur jag gjort min kyckling i vitlökssås som jag bjöd på i helgen. För det första lilla vän var det FLÄSKFILE! Och för det andra så kommer resten här :P

Fläskfile i vitlökssås med tagliatelle

Fläskfilen skärs i 2 cm-bitar, saltas och peppras, steks och läggs över på nåt fat.
Häll i 200 gr färskost -vitlök (creme bonjour el. liknande)
Låt det smälta i stekpannan
Om man vill ha mera sås och har mer kött, häll i grädde och en buljongtärning
Häll över köttet i såsen och låt det puttra en stund
Medan kokar man upp tagliatelle

Jag räknar en fläskfile på ca. 400 gr som brukar räcka till 2 pers.

Så enkelt var det! Har ingen bild men det blir djävulskt gott. Smaklig måltid!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Haha.. sorry, fläskfilé då:P Tack för receptet!

2009-10-01 11:42:45
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0