Härliga dagar...

Jag sätter mig i soffan, lutar mig tillbaka i soffan för att skriva mina onödigheter här. Och oj så jag fick gräva undan saker som placerats i min röv. 2 små foppatofflor, 1 lammtoffla, en minikastrull och en mini-spagetti-slev. Men nu har jag röjt undan det så jag kan fortsätta mala på om vad som hänt på sistone.

Igår åkte vi till Sundsvall. Jag, Isabelle och Tommie i en bil. Sen åkte mamma, Stefan, Kurt och Amanda en annan. Sen kan tilläggas att Madde och Daniel åkte i en också.

När vi kom dit hade mamma&co redan gått på IKEA så då tog dom med sig Isabelle till "klädbyggnaden". Där skulle bananer i pyamas uppträda så hon fick roligt där och vi fick lugn och ro på IKEA. Alla nöjda.
Så vad hittade man då? En helkroppsspegel. Så nu kan man ihästante missa nederdelen av kroppen hur mycket man än skulle vilja. Det blev också en bordslampa till sovrummet, kuddar, en boll, halkmatta, batterier, glassformar, muggar (3 kr/st), badrumspall till Bellis, en exklusiv filt (menar med det att den inte kostade 30 kr utan hela 99 kr) skitsnygg och skön. Var säkert nåt mer men ork. Ville ju köpa köksstolar också men hittade inga som föll mig i smaken.

Käkade sen där på IKEA. Jag tycker det är riktigt gött. Och Isabelle åt pasta m. köttfärssås -ekologiskt för 19 kr + att en glass ingick. Perfa!

Idag har det vart underbart väder så som det vart hela helgen. Jag och Isabelle gick ner på stan på förmiddagen. Bytte lite kläder hon fått som inte passade (+ att det var massa hästar på en tröja). Vi köpte i stället en Tingeling-tunika, strumpbyxor, hårband, solbrillor. Hon ser så ball ut i dom! :D Det var ju så ljust ute idag så det var passande.
Sen gick vi till fyren och tog en fika. Kollade Kapp Ahl. Sen gick vi runt Lillfjärn. Eller halva, dit bilen stod. Orka backarna. Åkte på dollar store och köpte lite skrot. Stumpan somnade på vägen hem och ligger nu på balkongen i chillar. Men såklart kommer det en jävla traktor och ska bråka alldeles utanför så snart vaknar hon väl.

Sen ska vi laga till kyckling. Tjejvarianten med fetaost och soltorkade tomater! Mumma!
Och måste verkligen tvätta bilen också.

Nä ni får ha en trevlig dag!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Lena

Vilken tur att Isabelle fick en badrumspall så att hon förhoppningsvis inte klättrar på soptunnan igen:)

2010-04-12 15:39:52
URL: http://lelibe.blogg.se/
Elin

Inte så men jag undrar vad ihästante är?

2010-04-13 08:07:33
Malle

HAHA ja det undrar jag med. Intressant när det dyker upp nya ord utan att man ens märker det :P

2010-04-13 16:35:58
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Elin

Ja jag satt liksom och funderade, läste det 2 ggr och tänkte att det kunde vara ett farmor-ord men nu förstår jag. lol-

2010-04-13 20:26:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0