Tandläkaren

Igårkväll somnade Isabelle i sin säng som hon har hos sin papi. Var lite gnällig men gav upp ganska fort. Det går ju inte ens att hålla handen genom den då det är en resesäng med nät på sidorna. Men det gick ändå.
Jag och T kollade på BrÛno (kan inte göra u med prickar). Men seriöst. Den filmen var så vidrigt sjuk. Den snurrande snoppen har etsat sig fast på min arma näthinna.

Idag vaknade jag upp innan väckarklockan. Bara för att jag FÅR sova ut. Gjorde mig i ordning och åkte sen till tandläkaren. Värsta hightech där nu förtiden. Jag satte mig ner precis bredvid en konstig apparat. Då kommer det en kille in och börjar knappa på den där konstiga apparaten, och så en till. Hopp, måsta ju ta en titt och då skulle man anmäla sig där. Skriva in personnr så fick man en lapp som man skulle ta med till sin tandläkare. Coolt. Märks att man inte är där så ofta. Hur som helst skulle jag laga ett hål. En trevlig tandhygienist gav mig den hemska bedövningssprutan (som jag själv ville ha). Den är ju enorm och smärtan hemsk! Men jag låg bara och tänkte "Jag har fött barn, andas, jag har fött barn..." När det var klart och vi väntat ett tag på att den skulle verka så kom den tyske tandläkaren in. Och hon satte i gång. Ljudet av en borr och ilandet ända in i benmärgen är ju så jävla obehagligt. -Lite tiiill....liiiiite till...så sa hon väldigt många gånger. När allt var klart fick jag en mycket glad överraskning när jag skulle betala. Jag hade förväntat mig minst 1500 spänn. men nej. 675 kr och så fick jag dra av 300 kr från fk, så enbart 375 kr. Man tackar, man tackar! Skönt att ha det här avklarat.
Men bedövningen tog det ju ca. 5 timmar av dreggel och sluddrande från min sida, innan den var borta.

Jag har märkt att vissa (jag nämner inte några namn) har hittat diverse konstiga ord i min blogg på sistone. 2 ggr men det kommer säkert mera. Jag orkar iaf inte läsa igenom skiten jag skriver och jag är glad att någon nämner mina mystiska ord. Men jag tror det beror på min laptop. Jag råkar snudda vid musplattan (?) så hamnar det jag ska skriva i slutet i mitten. Usch så snurrigt det blev. Jag har iaf börjat kommenterat kommentarer i dom inlägg som blivit kommenterade. Fattaru?

Fortsätter med min dag.
Efter Isabelle lämnats på dagis köpte jag en router och en scartkontakt. Jag fick 149 kr rabatt eftersom jag hade Timmey med mig. Sånt gillar jag. Rabatter menar jag. Så nu slipper jag byta scarten mellan dvd och boxer. Isabelle har ju börjat kika på dvd-filmer. Igår blev hon jättesur när hon vaknade efter middagsluren och som en skänk från ovan så kom posten med en Pingu-film. Jag har gått på ett erbjudande att få MAMA hem i brevlådan + Pingufilm och en barnbok. Den kunde inte kommit lägligare. Hon satte sig nöjd och glad i soffan och tittade medan jag lagade mat. Men skorna vägrade hon ta av sig. Hon är helt besatt i sina älskade blink-skor.

Där kom jag på ännu ett sidospår.
Vi hann hur som helst hälsa på Håstafolket innan jag fick skjuts till jobbet. Däcken skulle bytas på min bil. I utbyte ska jag hjälpa Tommie att möblera om och få det lite mer hemtrevligt. Jag har gett han tipset att slänga ut köksmöblerna så skulle det genast bli lite bättre.

Så nu sitter jag på jobbet. Har käkat en ost-skinksallad och den satt som en smäck.
2 kvällar till och ev. en dag i helgen jobbar jag.

Nä nu räcker det.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0