Kokosbröd

Jag håller mig borta från bröd nu förtiden, men idag var det dags att prova på att göra en lite nyttigare variant, bara för att ha nåt alternativ till kvällsfikat. Lchf-style. Hittade ett recept på nätet som jag gjorde om.
Så här kommer det!

Malles kokosbröd

1 msk fiberhusk
1 msk linfrön
2 dl kokos
3 ägg
100 gr philadelphiaost

Rör ihop allt till en fin smet
Lägg bakplåtspapper i en ugnsform
Häll över smeten och forma en tunn fyrkant på mitten av pappret
In i ugnen på 225 grader i ca. 8 minuter

Direkt när jag tog ut formen så skar jag i ordning 6 brödbitar.
Jag gjorde en dubbelmacka :P och använde smör och smältande ost och mumsade i mig med en kopp te.
Smakade riktigt gott. Perfekt för den som gillar kokos :)
Påminde lite om ugnspannkaka i konsistensen. Det gick väldigt fort att göra och det är nåt som jag kommer göra igen!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0