Köttbullar med bacon och vitlök

Kom på att jag brukade skriva lite recept här för längesen. Varför inte köra några igen då man kommer på nåt.
Som idag gjorde jag hemgjorda köttbullar.
Jag har kommit på att det är 1000 ggr godare än dom frysta och att det inte alls är speciellt krångligt.
Här kommer dagens recept :) 

Du behöver: (Gjorde många och fryste in)

Ca. 800 gr blandfärs
2 ägg
1 dl Ströbröd
1 dl vatten
5 vitlöksklyftor (ev. mer om man vill det)
Salt, peppar, lökpulver
Bacon
½ dl mjölk

Gör så här:

Blanda ströbröd och vatten i en bunke och låt svälla.
Blanda i köttfärsen, klipp i bacon, i med kryddor, skär små bitar av vitlöken + pressa i några klyftor + lite mjölk.
Blanda ihop allting och rulla ihop så det blir köttbullar.

När det blir så pass många så fyller jag en plåt med köttbullar och lägger i ugnen på ca. 175-200 grader i 45 min. (Jag glömde bort mina och hade dom i ugnen en timme, men det gick också!)
Det som blev över gjorde jag biffar av och stekte på tillsammans med lite grädde och käkade tillsammans med en god sallad! Passar även utmärkt med hemmagjord potatismos!

Man kan ju alltid höfta med sådana recept och ha i lite av varje av det man tycker om.
Jag tycker dessa blev riktigt goda.
Smaklig måltid!






Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0