Calici

Igår åkte jag för att jobba en dag på avd. 6. När jag kommer dit ser jag besöksförbud-skyltar, ombyggnationer och jag blir lätt förvirrad. Schemat och fikarummet var flyttat till ett annat ställe dessutom. Hur som helst. När jag väl fick tag i schemat där man ser vilken sida man ska vara på står det så fint: Calici: Marlene. Bara Marlene. (Kanske inte stod bara...). Fick rapportering av snälla Åsa. Jag skulle alltså få ta hand om dom patienter som hade misstänkt vinterkräksjuka. Det var 6-7 st från början. Stress stress stress. Hela munderingen måste på när man ska in till såna. Förkläde med ärmar, handskar, munskydd, hårskydd (?), ALLT! Och prover fick jag ta, flera rör som skulle fyllas, kräkor här och där, och herregud vad svettig man blir i dessa dräkter... Så det var stressigt för mig på morgonkvisten. Men sen kom läkarna fram till att det bara var en som var misstänkt sjuk, så då fick jag ha hand om bara en sal och 2 patienter. Då blev det helt plötsligt alldeles för lugnt. Eftersom jag var s.k "lortig" så fick inte jag gå in till andra patienter. Haha...kul att bli kallad lortig och skitig hela dagen.
Håller tummarna att jag inte drabbas. Men det kanske inte ens var det heller. Men bra att sjukhusen har bra rutiner och tar det säkra före det osäkra. Men lite fult är det av bemanningen att inte nämna att det är därför man ska dit och jobba. Visst, säkert inte många som vill det. Men vissa kanske drabbas lättare än andra, och extra jobbigt om man har barn som kanske smittas. Jaja, nu är det gjort för den här gången. Trots spyor och stress kan jag inte låta bli att tycka det är roligt! Och jag är såå stolt att jag kan ta blodprover trots att det går så lång tid mellan alla gånger. Det är ganska lurigt och jag gör det förmodligen inte smärtfritt för patienterna men jag lyckas till slut =)

I morse åkte jag till söderrå för att lämna Isabelle. Där sov hela huset så vi fick väcka upp dom. Hon får nog en rolig dag där med farmor och farfar. Sen skulle Tommie komma och baka pepparkakor med henne. Kul!

Idag jobbar jag på vanliga jobbet. 9-17. Blir förmodligen lugnt i kväll med lite filmmys. Ska passa på att åka till Rätt pris och köpa lösgodis för 3,90 när man ändå är i närheten. Brukar dock balla ur viktmässigt när det är så billigt.

Trevlig lördag!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Mäh! Va taskigt att inte nämna vinterkräksjukan!! Jag vill också ta prover, det är något jag saknar med vården faktiskt:)

2010-12-11 11:03:55
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0