Juldagen...

Började juldagen med att åka till Låka. MERA julklappar. Och MERA mat. MERA stress. Vissa människor där gör så jag blir uppstressad till max. Alla är på Isabelle så hon blir helt bäng. Men men, trevligt ändå :)

Som vanligt blev det utgång på juldagskvällen. Först var vi i lillhaga hos Linda och Ante. Alltid lika trevligt. Trots att jag har en och annan minneslucka därifrån. Såg dagen efter en och annan konstig skrivning på fejjan. Scary...
Åkte in vid tio? Ställde oss i kön till stadt. Fullt med snorungar. -Sluta trängaaas, jag stod faktiskt fööööre dig! Idioter. Lite svårt att hålla emot typ 100 pers...eller nåt.
Slank in, knäppte en cidrus, skakade lite rumpa. Men fy fan vad mycket småfolk det var. Måste man känna sig uråldrig när man är 25? Påminnelse inför nästa år: Gå på jvgs...
Visst, det var väl kul ändå, och det blir vad man gör det till, men näe... orkar inte.

På annandagen hängde jag med Elin och afasi-grodis på salladsbaren. Mycket gott och mycket underhållande.
På eftermiddagen/kvällen blev det bakismys med Ellan. Kollade på kassa filmer och käkade godis.

Igår åkte jag och Isabelle hemåt. Plockade upp alla julklapparna vi fått. Sen skulle allt provlekas. Så vi degade, körde med bilar, lekte affär, kollade film och läste böcker. Jag köpte ju en bok som handlar om Isabelle och hennes vänner. Man kunde beställa en sån på en sida på internet. Jag valde Djungelboken. Den börjar typ: "Hjälten i den här boken heter Isabelle Jonsson som är 2 år och bor i Hudiksvall." Och så fick man fylla i namnen på hennes vänner som blev Gabrielle, Sally och Lucas. Hon tyckte det var skitkul att det handlade om henne. Vi köpte en liknande bok till kusinen Gabrielle i födelsedagspresent. Roligt med en så personlig bok tycker jag :) Man kanske skulle beställt en till sig själv?! Haha...

Idag är man tillbaka på jobbet och Isabelle på dagis. Tokgrinade i morse. Det var en fröken från en annan avdelning + att hon inte vart där på en vecka igen. Gör så ont i hjärtat att lämna henne då. Hoppas hon får vara ute och åka madrass idag nu då.

Jobb i morrn och direkt efter det så blir den årliga tjejmiddagen hemma hos mig. Kul :)
Och så måste jag ställa den årliga frågan. Vad händer på nyår? Jag jobbar iofs på nyårsdagen, men skulle vara kul att göra nåt som går städat till... eller jag har alltid vart städad på nyår. Finns ju aldrig nåt att göra...

Well, ha en bra dag!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Jag, Daniel, David och Peter & Ann ska vara hos oss och äta lite gott och spela spel. Du är mer än välkommen om du vill :)

2010-12-28 16:08:03
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0