Lucia?

Har inte sett en lucia på hela dagen... förhoppningsvis blir det inte för kallt i morgon för då blir det luciafirande på dagis. Lite jobbigt att det är utomhus. Ska man försöka få på barnen nåt lucia-aktigt ovanpå overallen eller? Jag har ju inte köpt nåt lucialinne. Vi har ett tomtelinne sen förra året, men tveksamt om det går att få på det. Äh, lite glitter i mössan läre väl räcka? Hoppas det... så inte alla andra kommer och är jätteutklädda...
Hoppas på att få se dom små trollen sjunga lite. Mamma och Fredrik skulle komma också. Ev. pappa. Får se.

Igår gick jag och la mig i tid igen. Isabelle vaknade vid tre och var väldigt upprörd över att henne Mimmi inte var där. Tror den är hos farmor&farfar. -Miiiiimi, grinade hon i natt. Suck. Tillslut somnade hon. Men inte jag. Jag låg vaken jääättelänge. Så frustrerande. Hon har även pratat om Mimmi idag så vi läre åka dit och hämta hem henne.

Snart börjar Svenska hjältar-galan. Så nu är det bara att ta fram näsdukarna, för jag kommer snyfta. Högt!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Vi hade lucia idag och antingen hade de lucialinne eller tomtekläder utanpå overallen eller så hade de fleecekläder under. Det var inte så superkallt som tur va. Är ju inte så lång tid man är ute heller. Annars kan hon ju ha en tomteluva eller glitter bara, det går ju lika bra de :) Gävledala var förresten och filmade vår lucia idag, för att vi sjöng lite på teckenspråk, får väl hålla utkik på tvn ikväll;)

2010-12-13 21:03:05
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0