God vit jul!

Läste precis ett blogginlägg av en person som tyckte det var så överdrivet då många säger att man inte ska dricka alkohol på julafton. Varför ska man inte kunna göra det? Är det så svårt att dricka lagom?
Lagom? Det finns inget som heter lagom om man är alkoholist. Julafton är barnens högtid tycker jag, och då kan man vara schysst nog att hålla sig nykter. Många människor kan påstå att dom dricker lagom, men alla blir annorlunda när dom dricker. Ni kanske inte ser det själva, men barnen ser det.
Det är så många barn som upplever en enorm ångest och rädsla ju närmare julen man kommer. Hur ska det bli i år? Kommer mamma/pappa däcka framför Kalle Anka?

Även fast man inte har några alkoholproblem så tycker JAG att det är fullkomligt onödigt att dricka om man firar jul tillsammans med barn. Allra helst sina egna. Jag tycker iofs att det är dumt att dricka över huvudtaget i närheten av barn. Och även fast barnen växer upp så gör det inte saken roligare att se sina föräldrar fulla när man är vuxen heller.

Vissa förstår, vissa förstår inte alls. Jag kan bli lite extrem när det gäller sånt. Det finns säkert dom familjer det funkar bra för även fast föräldrarna tar en nubbe till sillen. Det är dock inget jag själv upplevt.

Hoppas alla får en riktigt god vit jul :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Håller med dig! Isabelle har tur som har dig som mamma :)

2010-12-21 20:46:18
URL: http://cochise.blogg.se/
Tommie

Helt rätt mallie ! inget dricka vid isabelle !

2010-12-22 14:43:36

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0