Böcker!

Tack för svaret på min fråga i tidigare inlägg =) Men jag googlade lite om det där och det var delade meningar. Om en förälder hade magsjuka eller annan smittsam sjukdom så fick inte barn på vissa ställen komma till dagis. Jag vet inte hur det är på vårt dagis. Måste fråga nån dag. Förresten mår jag mycket bättre idag. Mådde jätteilla igår och hade feber tror jag. Men efter en ipren, en paprika och läggdags vid nio så blev man bra! Men det verkade som Tommie fått nån släng av nåt också då han måsta stanna i söderhamn i natt och spy. Han kör ju lastbil till sthlm. Hur kul vore det att få magsjuka då? Panik! Men tror det bara blev en gång...

Idag började jag jobba 12. Innan dess så var det mest lekande som gällde hemma. Men medan jag satt i soffan och tittade lite på tv så blev det så oroande tyst. Isabelle var nån annanstans så jag måsta gå och kika. Då står hon på en stol vid köksfönstret och tittar ut på traktorn som skottar snö. Haha, sötunge! Och hon är så duktig på att berätta vad hon vill. Förutom allt pekande så försöker hon säga orden också. Hon pekade mot skafferiet och sa acka (ungefär). Ja då fick ju den lilla pluttan en macka såklart. Hon härmar alla ord. Igår lärde hon sig säga "House" när vi tittade på honom på tv:n :) Det lät typ Aou.

Och trivs på dagis verkar hon göra. Så fort jag frågar om hon vill dit säger hon JA! Känns ju skönt! Och hon vill ofta titta på dagiskortet och hon vet vilka alla är (till skillnad från mig).

Jag håller på och läser böcker för fullt också. Det är ju skitkul när man hittar en bra bok! Väldigt underskattat tidsfördriv! Jag kan hellre sitta och läsa än att titta på tv nu förtiden. Börjar man bli gammal eller vadå?
På jobbet har jag tagit med Harry Potter och dödsrelikerna (kanske inte är så mogen ändå?). Men nu har jag att göra. Hemma läser jag en allvarligare bok om fosterbarnet Jodie som vart med om fruktansvärda saker. Verklighetsbaserat är ju bäst! Därför jag läser Harry också... :P

I natt sussar Bellis med T för han är ledig i morrn och jag ska upp med tuppen. Kommer väl kännas tomt som vanligt.

Nån som vet en bra handkräm? Mina händer blir så jäkla rödprickiga och torra när det är kallt och man håller på och tvättar och spritar händerna så mycket. Tell me!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Testat "OLIV naturell" handkrämen? Den är riktigt bra, och billig med för den delen :) Finns på kicks och åhlens vad jag vet.

Man får btw lämna sina barn på dagis hos oss med om man själv är sjuk. Idag kom det en mamma med magsjuka så nu sitter jag och inbillar mig att jag mår illa :P

2010-02-02 17:15:59
URL: http://cochise.blogg.se/
Elin

Canola oil från ACO är bra, luktar ljuvligt med. Sen finns det en hampa-handkräm (höhö) från body shop som är himla bra, dock lite dyr.

2010-02-03 09:16:40

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0