Pölen

Idag när jag hämtade Isabelle i söderrå stod hon med pappsen i fönstret och kikade när jag kom. Sen sprang hon till dörren och när jag klev in börjar ungen as-garva. Haha så jäkla kul var det när mamma kom :) Sen fick man massa nyp på näsan vilket var ÄNNU roligare!

När vi kom hem tyckte jag lilla Bellis-rumpan såg så röd ut så hon fick gå utan blöja en stund. Man kan ju börja visa upp toaletten/pottan och förklara att det är där man kissar. Men det ville hon verkligen inte. Hon säger bara AJ när hon sätter sig på pottan. Den måste vara bra obekväm... Hur som haver så fick hon ta på sig ett par gamla pyamasbyxor så hon hade nåt på sig åtminstone. Ca. 10 sekunder efter jag satt på dom kom kisset. Såklart. Oj vad hon började gnälla. Det var inte alls roligt att bli så blöt. Visade pölen på golvet, sen visade jag toa och potta, sen blev det en dusch. Blir väl att man börjar mer seriöst med pott-träning till sommarn, men man kan ju börja lite smått redan nu så kanske hon får en hum om vad som gäller. Jag är lite smått nervös över det där. Phu vad jobbigt det kommer vara, att alltid vara på hugget och lära och trixa och fixa. Tillslut lär hon sig väl, men jobbigt att gå och torka hela tiden, inga mattor framme i sommar och ingen höjdare att vara utan tvättmaskin.

Men när jag började torka upp pölen så blev jag sugen på att torka lite mera, så då städade jag toalett och handfat också. Skönt att få det gjort!

Nu ligger tösabiten och sover. I morrn blir det dagis. Snart är det house. Goderafton!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0