Olika löner...

Började dagen med en promenix runt lillfjärn, vidare till öb och sen hem. Käkade lunch, vilade.
På eftermiddagen åkte vi till Tommie och kolla på film. Först Alice i underlandet och sen planet 51. Skönt att kolla lite film. Så sällan det händer nu förtiden. Det har vart en oerhört lång och trist dag. Hoppas morgondagen bjuder på nåt bättre.

En annan sak jag kom och tänka på när jag fått mina senaste lönespecifikationer.
Jag har ju jobbat på 3 olika ställen i sommar och har fått 3 olika timlöner. Ganska intressant det där. Jag tjänar bäst på mitt vanliga jobb som personlig assistent, ett lugnt och stillsamt arbete och ganska lättförtjänta pengar måste jag säga.
Ljusdals kommun kommer på andra plats. Där trivdes jag jättebra. Även där var det relativt lugnt. Lönen är helt okej för det arbete man utför.
Landstinget Gävleborg däremot tjänar jag MINST där man får slita som djur! Jag trivs givetvis bra där också, men där hinner man knappt sätta sig och äta. Så om man jämför lite så borde det vara tvärtom. Dåligt att uskor tjänar så uselt. Men det var väl inget nytt...

Annars somnade Bellis nyss. Blev lite väl sent. Måste ändra på det snart tills dagis börjar. När brukar barn sluta sova middag? Det känns som det börjar bli dags eftersom hon inte blir trött förrns ganska sent om kvällarna. Och när byter man från spjälsäng till växasäng? När hon får en riktig säng blir det nog till att ställa den i hennes rum iaf. Det är såå trångt där nu. Hon fick så mycket grejer igår. Fullpackat! Men Tommie ska ju flytta till en trea snart också så då får det åka lite saker till hennes rum där.

Själv håller jag på och kollar på ett Family Guy-maraton. KUNG!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0