Snabbrepris

Då tar vi en snabbrepris av helgen då.

På fredagen åkte jag Isabelle till Ljusdal så jag åkte till Tommie så tog vi oss nägra öl (i mitt fall vin, men låter ballare med öl). Sen begav vi oss till en Fjäder och N-D (bäst att inte skriva högt). Satt där och surrade med dom ett tag. Faktiskt riktigt roligt. Sen drog vi på Bockarna. Och där var det som vanligt. Inga kändisar alls. Förutom våran f.d granne som betedde sig lika mysko som vanligt. Vi vart kvar där en ytterst kort stund, sen gick vi på zappata, beställde en bussola, och gick hem till T och käkade efter vägen. Kollade på X-files, somnade, hörde sen en duns. Datorn som trillade ner från sängen. Ooops...tror det gick bra.

På lördagen blev det lite mera pizza. Och så kollade vi på 2012. Väldans bra! Så jäkla skönt att få sovmorgon och ligga och dega. Mamma, Stefan och Bellis kom och hämtade upp mig på eftermiddan, åkte hemåt. Isabelle var lite surmulen på mig. Hon brukar bli så när hon sovit borta. Duschade och gjorde oss i ordning, sen var det dags för middag på håsta. Där fick vi gott kött med klyftpotatis och dragonsås. Sen kaffa och världens kladdigaste och godaste kladdkaka med glass OCH grädde.

Sen var det dags för schlagerfinal. Då blev det mera godis. Tyvärr ställde sig Isabelle 2 cm i från skålen och nös...2 ggr, så efter det försvann suget på nåt vis. Men för mig spelar inte sånt nån roll. Hennes nys-slask är som mitt nys-slask =) Stumpan somnade efter att ha mofflat in sina lördagsrussin. Så skönt. Jag trodde det skulle bli massa gnäll men inte då. Och vem var det som vann då? Och vem sa när hon hörde låten för första gången att hon både trodde och hoppades på den låten va? Vem vem vem? Jo jag. Grattis Anna. Om det kommer gå bra i eurovision kan jag inte lova, men jag är nöjd ändå =)

Och på söndagen stoppade jag ner Bellis i vagnen och gick en promenad ända till söderrå. Stolt! Det var ju så fint väder. Trodde jag. Det blåste så jävla isigt. Synd att man inte hade mössa, då kanske jag inte hade haft så konstigt ont i huvud, öron, hals idag. Där fick vi lite mat, sen åkte vi och handlade (jo, Tommie hade haft dit bilen som tur var). På kvällen var det lugna pucks.

Vi har ju inga persienner i sovrummet så jag brukar hänga dit ett mörkt lakan i vanliga fall, men igår tänkte jag att äsch vi ska upp så tidigt då det fortfarande är mörkt så det behövs inte. Det var ju hur ljust som helst vid sexsnåret. Dryyygt. Och Isabelle vaknade såklart en halvtimme innan klockan också.
När vi kom till dagis säger ungen KAKA när fröken kommer. Och då menade hon tydligen skorpa som hon brukar få där på morgonen innan frulle. Hon har då koll. Så då gick det superenkelt att hoppa över till fröken :)
En annan sak är ordet bajs som kommer titt som tätt. Det mesta kan vara bajs. Men hon har också börjat ta av sig byxorna och säger BAJS, fast hon varken har eller tänker bajsa. Men men...kul ändå :D

Må-on 8-16. Ledig To-Fr. 10-16 i helgen. Så ser det ut denna vecka.
Have a good one...

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0