Hjälp mä

Fy fan vad jag känner mig less idag. Jag känner mig besvärad, har en klump i magen och vill bara åka hem och lägga mig. Jag har en s.k "Vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv-dag". Allt känns så meningslöst ibland. Eller ibland och ibland. Alldeles för ofta.

Är det så här det ska vara? Livet lunkar på så jävla slentrianmässigt. Det enda som gör mig glad är Isabelle. Alla nya saker hon gör och säger. Snacka om att leva genom sitt barn. Tänk när hon blir äldre, vem är jag då? Kommer jag bli den jobbigt påträngande mamman som måste ha full kontroll över sitt barn trots att hon är 20-30 år? Förmodligen. Men jag måste vara någonting mer. Något jävla intresse måste man väl kunna skaffa sig? Önskar jag hade ett hus. Då skulle jag påta i trädgården, även fast jag inte vet något om det. Kanske gå en cirkelkurs om trädgårdsarbete? Haha... nä jag skulle verkligen vilja ha en fin trädgård med en liten damm. Det önskar jag mig just nu.

Tänk om man kunde få en uppenbarelse som visade vad man skulle ta sig till. Ett aha-ögonblick. En skylt på vägen där det stod -Malle! Du ska bli --- när du blir stor. Sätt i gång och sök utbildning/jobb, whatever! Gör något nytt!!

Men jag vet ju inte vad det ska bli av mig. Jag är så uttråkad och har myror i brallan. Hjälp mä.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Åh jag vet hur det känns, även fast jag valt mitt yrke och jag oftast trivs med det så känns det ibland som du säger slentrianmässigt, hamsterhjul osv. Men allt löser sig, ta dig tid för dej själv, sätt dig ner och kolla på lite utbildningar, att plugga kan ju få en inspirerad. Puss!

2010-05-26 16:26:38
Emilie

Åå jag vill oxå veta vad jag ska bli när jag blir stor. Varför ska det vara så svårt?! En skylt hade faktiskt underlättat. =)

2010-05-26 20:35:35
URL: http://emiliehedberg.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0