En annan dag...

Det har börjat smittat av sig allt man säger till Isabelle. Ibland passar det inte riktigt in dock.

T.ex. idag när vi satt och käkade middag. Hon kan aldrig sitta stilla i sin stol och krånglar upp benen så hon fastnar. Då sa jag åt henne idag: Akta dig så du inte fastnar nu då.
Isa: Okej, en annan dag då.
Hmm..ok..hon ska fastna en annan dag då...
Btw. Ingen som har en tripptrapp-stol till salu?

Sen satt hon i badet. Då sa jag åt henne att inte dricka badvattnet.
Isa: -En annan dag då?
Jag: -Nej. Du ska inte dricka badvattnet nån annan dag heller.

Det är ju en replik jag kör med ganska ofta. Man kan ju inte få allt och man kan inte göra vissa saker sent på kvällen, osv. Då får det bli "en annan dag".

Jag stod i duschen tidigare i kväll. Och så hör jag genom allt vatten hur hon skriker rätt ut MAMMAAA.
Jag stänger av och vrålar VAD ÄR DET? KOM HIIIT, BERÄTTA, HAR DET HÄNT NÅT?
Då kommer hon och öppnar dörren. Vad ville du, frågade jag. -Leka.
Phu... man blir ju nervös när hon gormar på det där viset.

I morrn rullar vi till Ljusdal. Funderar på att luncha på donken innan. Man får en bok med Happy meal :P Skulle vilja ha lite sällskap...Nån som är på?


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0