En helt vanlig dag...

Nu när jag ändå är inne på att citera folk kan jag ju försöka få er att uppleva ett samtal mellan Madde och Daniel när vi var där och hälsade på. OBS! Jag kommer inte ihåg exakta orden, namnen och ordningen, osv, men så här var det på ett ungefär... Och för dom som inte vet är Madde och Daniel ett ungt par som bor i Delsbo på typ en bondgård... (Dom pratar väldigt brett också...) Och jag vet Madde...du kommer hitta massor med fel, men jag sa faktiskt UNGEFÄR.

Daniel kommer hem, medans jag, Madde och Isabelle sitter och fikar i köket.
Han går och donar lite. Sen hör han nåt utifrån.
-Äre nån som kommer?
Madde skyndar sig upp och tittar ut genom fönstret. -Nä det är bara Stig och Britta (grannarna)...
Daniel kommer efter. Båda två står och tittar ut genom fönstret en längre stund.
D: Undrar vad dom har gjort.
M: Dom kanske har gjort det och det (?)
D: Mmm...
Sen går dom bort från fönstret och vi fortsätter vårt fikande.
Medan vi fikar så går Daniel ut och lastar ved med sin traktor.
Han kommer in efter ett tag igen.
M: Vad ska du göra nu då? Frågar hon Daniel.
D: Ska byta olja på bilen.
M: Jaha...hmm...jaha..ok...nu?
D: Hmm..ja
M: Ok, vi borde ju börja fixa taket inne på kontoret.
D: Ja, men vi hinner det sen. Oljebytet tar väl en timme...
M: Men om du ska ut och byta olja nu, då lär vi äta lasagnen efter det...
Daniel börjar gå utåt...
Madde halvskriker: -OCH SEN BÖRJAR JU BINGOLOTTO!
Det skulle alltså inte gå enligt Maddes tidsplan... men jag tror det löste sig. Plus att Daniel vann bingolottos julkalender så nu kan dom sitta på spänn och kolla bingoresultat nästan hela december!

En helt vanlig söndag för den lilla familjen Lindh/Grahn.
Det känns som om dom vuxit upp alldeles för fort dom små grynen...
Jag önskar dom all lycka i deras spelande!


Dom ser coola ut på utsidan...men skenet bedrar.



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Emilie

Haha! Låter lite mer till åren än vad de faktiskt är.. =)

2010-11-12 10:30:43
Linda

HAHA! Gammelnuckerna =)

2010-11-12 18:00:41
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Madde

Haha men vafan xD skratta bäst som skrattar sist - tänk den dagen vi vinner en miljon bakom en bingolottojulkalenderlucka, då du :) ...och så var det faktiskt grävarn han skulle byta olja i... :D

2010-11-12 18:03:02
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0