Julskyltning

Då var det måndag igen. Kallt som satan ute idag.

Vad har hänt i helgen då? Mjo det ska jag tala om nu.
På lördagen kom mamma på besök. Vi kikade lite i stan. Fikade inne på fyren. Värdelöst är det där!
Kl. 14.30 började jag jobba på sjukhuset. Mamma var snäll och satt barnvakt ända fram till 22 då jag slutade.
Det var så jäkla lugnt på avdelningen den kvällen. Hade 4 patienter och massor med salar tomma. Jätteskumt. Hade dock ett bra pass och jag fick ta lite blodtryck (även manuellt vilket är bra att göra ibland så man kommer ihåg...), saturation, ekg, blodsocker, en sväng ner på op, fast mest göra rent sängar. Sprita sprita sprita!! Hade en trevlig kväll med underbar personal!

Igår åkte jag och Isabelle ner på stan eftersom det var julskyltning. Parkerade uppe på fyren, fick för mig att det var gratis på söndagar. Fick reda på att det inte var det när jag kom tillbaka... 250 kr fattigare.
Isabelle tyckte det var jättekul att sitta i vagnen och kolla på tomtarna, käka korv med bröd och bara flukta litegrann. När jag gick tillbaks till bilen så var inte hon nöjd. Då gick vi en sväng till (böterna var ju ändå redan ett faktum så...). Men då såg hon direkt jättetrött ut. Frågade om hon ville lägga sig och fick ett JA till svar. Så hon la sig och sov. Skitkonstigt. Brukar streta emot annars :) Så då fick jag gå lite till. Inne på guldsmeden så fick jag 2 friskis&svettis-prova-på-biljetter. Så nu måste man väl dit och testa också. Hittade ett par handskar åt stumpan på Åhléns. Men inga perfekta. Varför är det så svårt att hitta ett par riktigt varma, vattenfasta vantar som är långa som man kan dra över ärmarna liksom? Det finns inte!! Och inte hittade jag RÖDA vantar heller. Nej nej...

När vi kom hem blev det käk och sen åkte jag till Tommie och lämnade Bellan där. Själv åkte jag och tränade. Hallelujah! 1½ vecka sen sist och det känns på en gång. Det var så jobbigt...

Ungefär så såg det ut. Nu sitter jag på jobbet. Slänger kanske upp nån bild i kväll...
Ha en bra vecka! :)




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
sandra

tyckte jag såg sånna vantar på A&H eller om det var på Lekstugen?

2010-11-29 18:20:43
Malle

Sandra: Jag köpte faktiskt ett par vantar på A&H också. Dom hade såna som man kan dra över relativt långt, men jag tyckte inte dom verkade supervarma + att dom var knallrosa. Det skär sig med den röda mössan så jag funderar på att lämna tillbaka dom :P

2010-11-29 19:47:19
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0