Min helg i Sthlm

Natten mot fredag så åkte jag med Tommie i lastbilen till Sthlm. Det gick väldigt fort att komma dit. Åkte pendeln från Upplands bro, bytte på centralen och åkte vidare till Flemingsberg. I DID IT! Kom fram i säkert förvar och fick en underbart god frulle hemma hos Elin. Efter lite vila så åkte vi till skärholmen och shoppade loss. Var helt slut efter det och på kvällen blev det fredagsmys såklart. Efter lite god mat, idol, lite masjävlar, ett glas vin och en chokladkaka senare så sov jag sött hela natten lång.

På lördagen åkte vi in till stan. Mötte upp med Emilie. Shoppade lite till. Tog en fika på det vanliga stället. Åt en baguette med kalkon och philadelphiaost. Skitgott! På kvällen drack vi vin. Massor med vin. Vi kom inte till Bröderna Olsson förrän vid tio? Beställde in världens absolut godaste burgare. Bröderna Olsson är ju en restaurang där ALLT är fullspäckat med vitlök. Helt underbart för mig som älskar vitlök! Den var helt enorm och jag orkade knappt hälften. SÅ jävla surt. Jag ville så gärna be om en doggybag, men Elin hindrade mig. Hur som helst blev vi helt utmattade av den goda hamburgaren så vi åkte hem och sov.

På söndagen åkte jag hemåt. Tråkig bussresa. Men jag satt längst upp och längst fram, precis där alla barn vill sitta. Där satt jag med en italienare och frös. När man väl kom fram så beställde vi hem kinamat, me and Bellis. Jag är tydligen inte den enda som är förtjust i stekt ris med blandat kött.

Jag är helnöjd med min helg. Det kunde inte blivit bättre. Jag hittade en massa fynd; skor för 99 kr, linnen, topp, träningsbrallor, en het klänning (den lilla svarta) och så en skjortklänning och body till Isabelle. Och så fick jag gå på Bröderna Olsson som jag viljat hur länge som helst. Och bäst av allt var ju såklart att spendera tid med min älskade vän! Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång man åker dit. Tack för allt babe! WAAAAAH!!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Åh kompisen! Hade också fantastiskt roligt! Måste göras om snarast!

2010-11-22 22:11:13
Radovic

Låter verkligen som en lyckad helg :)

2010-11-23 09:15:40
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0