Forza

Provade på ett pass "Forza" idag. Första gången. Det var jag, en till tjej och tränaren. Lagomt pinsamt.

Info om Forza

Forza är italienska och betyder "kraft". En kampsportsinspirerad gruppträningsform som påminner om samurajernas svärdkonst och som baseras på Kendo och Aikido. En annorlunda, kraftfull och samtidigt enkel träning som vänder sig till alla.

Under en Forza klass använder man träsvärd och jobbar med stora, kraftfulla rörelser i många repetitioner som ger en skön flowkänsla och tuff träning. Träningsformen ger en hög energiförbrukning och en effektiv träning för mage, rygg och axlar, samtidigt skapar Forza en behaglig känsla av kraft och fokus. Alla kan träna Forza, utmaningen ligger i att uppnå medvetenhet, precision och god teknik - att koppla bort allt runtomkring och lägga maximal kraft och fokus på rörelserna med svärdet.


Forza skapar en skön balans mellan fysisk och mental kraft!


Såå, vad tyckte jag?
Det gick oerhört fort. Man ska svinga svärdet bakom nacken och hugga framåt snabbt som fan upprepade gånger. Jag hann inte riktigt med. Men det tog ordentligt på armarna. Det kändes lite larvigt till en början, men lite ballare efter ett tag. Jag kände mig som en samuraj. Sen blev det lite krångligare då man skulle röra sig och göra flera saker samtidigt. Svinga hit och dit, fram och tillbaks. Men vi körde på i 45 minuter, sen gjorde vi nån tuff magövning och så var det slut. Vet inte om jag kommer gå på det igen. Ev. var tredje onsdag :P
Efteråt satte jag mig på träningscykeln i gymmet ett tag så benen fick jobba lite också. Värsta fräscha cykeln med en liten tv-skärm framför. Jävligt fräscha lokaler och träningsredskap på Puls&Träning. Rekommenderar!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Lät ju tufft, synd att det inte var fler där. Hade jag bott i hudik så hade jag kunna gått :)

2010-10-13 21:45:37
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0