Min dotter -sotaren

Isabelle har börjat gilla Pippi Långstrump ganska mycket, den tecknade versionen (inte lika bra enligt mig).
Hur som helst så kallar hon Pippi för Pippi Stumpen. Hur gulligt är inte det då? Och så gillar hon såklart "Dusse Digg". Hon fortsätter sätta D framför det mesta.

Några exempel:

Fröknarna på dagis kallas: Danna, Dinga, Dadde. (Anna, Ingela, Madde) Amanda kallas också Danna btw... :P
Farmor: Dammo
Mormor: Dommo
Hon säger nog till och med Disabelle. Ibland kallar hon sig själv för Bellis. Undrar varför? :)

Men t.ex. ordet mormor. Varför får hon inte till "Momme". Men det ska jag inte oroa mig för än...

Igår hade hon lekt sotare hemma hos farmor och farfar. Hon hade tydligen en väldigt trött pappa som somnade på soffan. Det blev ju ett alldeles ypperligt tillfälle att göra saker som man vanligtvis inte får. Så hon öppnade spisluckan i vardagsrummet och grävde ur all sot. När hon sotat färdigt så var det pappas tur att jobba. Med att städa upp allt. Skulle verkligen vilja haft en bild på sot-kaoset! När jag kom dit var fröken relativt ren och ombytt.

Isabelle hade även lyckats kissa lite pappas soffa igår. Vi kör ju utan blöja när vi är hemma. Brukar gå ganska bra. Men kollar man på en bra film eller leker en rolig lek så är kissnödigheten inte alls prio 1. Så för att försöka dölja den tydligen inplanerade incidenten så la hon sig i soffan och la över sina djur som ett litet skydd. "Ingen ser att jag kissar om jag gömmer mig litegrann". Men, det märktes!

Det har nog vart en slitig helg för pappa. Men så kan det gå!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0