Tummenfreaks

Idag har jag jobbat hela dagen. Hämtade på dagis. Isabelle var på strålande humör. Jag tror hon sov en extragod middagslur eller nåt, för hon verkligen skuttade hela vägen till och från bilen, hon sjöng och skrattade. Sen träffade vi på en grannkompis här ute och hon ville följa med in och leka så då fick hon hänga med en liten stund.
Efter maten fick stumpan hoppa i plurret. Måste ju vara ren och fin inför morgondagens fotografering. Men det skulle inte förvåna mig om hon just i morgon lyckas kladda ner sig fullt med gröt eller nåt, alldeles innan. Men en skönhet klär ju iofs i allt.

Jag la Isabelle vid sju. Gick sen och duschade. När jag kommer ut igen så står hon i sovrumsdörren som ett spöke. Och då känner jag att det inte direkt luktar smultron om fröken prupp, och då är det klart att man inte kan somna. Så det blev ännu ett blöjbyte, lite sångstund med kaninerna, men nu är det tyst och lugnt där inne.

I kväll läste vi om Tummens resa och drack vatten ur Tummen-muggen. Vi har även en Tummen-tallrik och THE real Tummen-gossedjur, plus att vi varje dag sjunger "var är tummen".
Tummenfreaks Javisst!
Men ni ser ju hur kul det är med Tummen!



Tummen


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Du borde ju kunna lämna Isabelle i andra kläder så kan personalen byta på henne efter frukost, innan fotografering eller när det nu är. Så gjorde vi med våra små som riskerade att kladda ner sig :)

2010-10-28 21:05:05
URL: http://cochise,blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0