Tema?

Igår efter jobbet åkte jag hem och tog mig an Isabelles fruktansvärt stökiga rum. Hon har en förmåga att hälla ut allt som finns i förvaringskorgarna och ALLT lego. Vad det än är så ska det ut på golvet. Inte för att lekas med, mest för att hon verkar trivas så. Hon har också börjat möblera om på egen hand. Flyttat bordet till sängen så hon kan hoppa därifrån och bygga kojor, osv. Men har hon roligt så är ju det bra! Hur som helst kunde jag passa på igår när hon var med pappa. Röjde, rensade, dammsög och skurade. Nu är det fint. Undrar hur länge det kommer hålla... Men det är klart. Det ska synas att det bor ett barn där!

Jo, jag satte upp ännu mer väggdekor också. Jag har spårat ur totalt när det gäller sånt. Jag är väldigt impad över föräldrar som skapar ett tema i deras barns rum. Ett djurtema kanske, där djuren sitter på en rak rad på väggen. Färgerna som matchar. Mmm...jag är inte riktigt där än. Ganska långt ifrån faktiskt. Jag har nu klistrat fast olika slags djur, fåglar, fiskar, prinsessor, slott, hjärtan, stjärnor, noter och allt möjligt tok på en vägg i Isabelles rum. Först hade jag det för att täcka alla hål i väggen. Nu vet jag inte vad som hände. It´s everywhere! Och jag märkte att dekoren jag satte upp igår kommer inte kunna tas bort förutom om tapeten ska bort också. Ooops... Känns som vi blir kvar i den där lägenheten ett tag. Men när Isabelle kommit ur "rita och slita i tapeten-stadiet" så ska vi banne mig tapetsera om. Jag vågar inte riktigt göra det ännu. När kommer dom ur det stadiet tro? Jag har för mig att jag brukade ligga och pilla bort lite tapet om kvällarna när jag var typ 12... suck. Fast egentligen har hon inte gjort speciellt dumma saker med väggarna. Men jag har en känsla av att det kommer inträffa inom en snar framtid. Det är väl mer regel än undantag att barn vill dona lite med väggarna. Dom får nog en aha-upplevelse. "Åh, vilken underbart fin vägg. Precis där skulle det passa bra att måla en gubbe eller två...". Men är väggen full med massa dekor-figurer kanske det inte behövs gubbar?

Men gud vad jag snackar om väggar. Nu räcker det. Jag vill bara be om ursäkt för jag är en sån kass dekorerare. Om det nu finns nåt som kallas så... om ni nån gång kommer se den osammanhängande väggen så vill jag inte höra nåt klagande om att "less is more". Okej?


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Dekoratör kanske var ordet du letade efter :)

2011-04-03 13:25:47
URL: http://cochise.blogg.se/
Malle

Madde: Haha...ja, det lät faktiskt liiite bättre med dekoratör :P

2011-04-03 14:41:03

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0