Jakten på den försvunna ägg-gulan

Jag och Isabelle kompletterar varann väldigt bra då det gäller ägg-ätning. Jag äter bara äggvitan och hon vill bara ha ägg-gulan. Så jag delade upp frukostägget, la den hårdkokta ägg-gulan på ett litet fat till Bellis, går in i köket sen hör jag "Ägg-gulan är borta". Den kan ju bara inte försvinna? Eller? Man kan ju inte direkt låta bli att leta reda på den. Ruttet ägg vill jag inte att det luktar här hemma...
Efter en massa letande kom det fram att den måste rullat in under soffan. Jag tog fram min mobil för att använda blixten som lampa. Mycket riktigt låg den där, längst in under soffan hade ägg-gulan rullat in, dammig och inte alls särskilt mumsig. Isabelle blev därför utan ägg idag. Så kan det gå!



Fyy så dammigt det blir där under. Man kommer ju inte åt med dammsugaren för soffan är så låg.




Vi bytte ut äckel-ägget mot lite svarta vinbär som vi fått från Helen.

Har även hunnit med en skön och hurtig promenad med Sandra och Olivia idag. Men nu är vi hemma och tvättar och ska käka lite lunch; korv, strips och räksallad. Men efter semestern får det väl vara bra med syndandet!

Ha en bra dag!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Saara

Hallo! :)



Ni verkar ha det roligt ni två ;) det är kul att läsa din blogg, ni hittar på mycket bus.. hehe :)

Tänkte höra med dig om du vet hur man ska hitta lägenhet? en tvåa.. tänkte att du kanske har bra erfarenhet av sånt :)



Kram!

2011-08-11 16:05:41
URL: http://saarakurvinen.bloggplatsen.se
E

Och en liten ostkrok?

2011-08-11 21:21:44

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0