Robbit

Min vän lider av obotlig ansiktsagnosi med en uns fullständig blindhet. Vi kan kalla henne "Elin". Några exempel:

Inne på järnvägs.
Elin: -Asså, "Titti" har fan lagt ut bra nog.
Men hon fick barn typ förra veckan, hon kan knappast vara på jvgs ikväll.
Elin visar stolt upp kvällens "Jag har rätt, du har fel-min", visar en helt okänd kvinna och får efter en närmre titt erkänna sitt misstag.

Inne på coop.
Elin: -Men titta! Där är Gösta, Lindas pappa (är på väg att vinka).
Jaha, har han skaffat en ny familj och har helt plötsligt ett litet spädbarn i sin famn?

Framför datorn.
Elin: -Det här måste vara din farfar (visar en bild på facebook)
Nej, min farfar åker inte skidor vid Järvsöbacken och fikar med en okänd tant.

 

Sen har vi lite bildexempel. Hon kan skylla på mörkret bäst hon vill...




Nå...Vilken är pinnen och vilken är snigeln?



Kanin och stubbe? Eller stubbe och kanin?



Is it a bird or is it a plane? Säger "Elin" och kliar sig i huvudet.

Hon förgyller min vardag. Men man kan aldrig lita på henne när det gäller saker och människor hon sett... Man får helt enkelt ta henne med en nypa salt.

 

 

 


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0