Baconkyckling

Eftersom man är hemma och vabbar idag så hade jag tid att lägga ner lite mer tid på maten.
Jag tog det jag hade hemma. Det blidde ännu en bacon -och kycklingrätt.

Man behöver till ca. 4 pers:

3 kycklingfiléer
1 paket bacon
½ paket philadelphiaost -vitlök&örter
½ paket philadelphiaost -naturell
2½ dl grädde
En halv buljongtärning
Salt, peppar, paprikapulver
Riven ost

Gör så här:

Stek kyckling och bacon
Lägg i en ugnsfast form
Häll i färskost, grädde, kryddor, buljong i stekpannan och låt det smälta och puttra en stund
Häll såsen i formen
Strö riven ost på
In i ugnen på 200 grader i ca. 20 minuter.

Jag serverade det tillsammans med broccoli.
Riktigt gött och än en gång har jag några matlådor att fylla frysen med!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0