Poop-update

Natten har vart lite konstig och lite orolig. Men först måste jag säga att jag blev väldigt impad över att Isabelle lyckades poopa på toa igår. Hon satt och åmade sig i badkaret, förstod att det var nåt på G och hon brukar vanligtvis totalvägra potta/toa då det gäller tvåan men nu orkade hon inte hålla emot. Det har ju vart stopp hela helgen tyvärr, men då minsann kom det ett plask i toa. Underbart. Jag blev helt till mig, fast hon såg mest skeptisk ut. Jag hojtade glatt om att bajskorven också fick bada minsann. Men Isabelle rynkade bara ihop sina små ögonbryn. Sen fick hon bada vidare.

Men nu till den oroliga natten. Hon somnade ju fort. Men vid nio-tiden så hör jag ett tjut ifrån hennes rum. Jag rusar dit och då sitter hon i sängen och smågrinar och säger att det kommer bajs och det gör ont. USCH stackars liten. Måste börja peta i henne plommon varje dag tror jag. Det blir så allra helst på helgerna då hon dels äter mer onyttigheter och att hon är utan blöja mer och inte säger till att hon behöver gå. Bytte blöjan och fick lägga sig igen. Men hörde att hon var uppe och tassade medan jag låg i soffan och tittade på tv, sen gick hon tillbaks till sängen och ropade efter täcke. Strax efter jag lagt mig så kom hon och la sig med mig. Rullade hit och dit, bonk och bank.

På morgonkvisten vaknade hon till och klev upp på en gång och skulle se tv. Jag antog att klockan var halvsju för hon brukar vakna strax innan klockan. Och så hör jag att hon knäpper igång tvn och det blir inget ljud. Går upp och ser att inte ens barnprogrammen börjat än. Klockan var strax innan fem!! Då fick hon minsann lägga sig igen och somnade på min mage som en liten bebis :)

Gick bra att lämna på dagis trots att det var en vikarie som tog emot. Hon hade sin nytvättade kanin med sig som hon sniffade flitigt på.

Ungefär så har det sett ut för oss på sistone. Bra att veta för alla andra? Kanske inte, men jag har faktiskt inget att göra. 2 timmar kvar tills jag får hämta pluttan på dagis :)

Och titta söta kortet på min lilla bebisgroda!


Hon låg som en liten groda på mig i natt, precis som förr i tiden.
Fast hon är aningen större nu än då. Trots smärre andningsproblem från min sida så är det ju vrålmysigt.

Happy valentines day!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0