Sjukling

Min lilla bäs är sjuker. Hon har vart lite hängig dom senaste dagarna och i natt eskalerade febern. Hon var så jäkla varm. Har vart upp och gett alvedon och vatten och torkat snor och baddat panna. Phu...
Tog en temp i morse och då låg febern på 40,2 + att hon klagade på att hon hade ont i magen. Då måsta jag ringa 1177 och höra vad dom tyckte vi skulle göra. Hon sa det gamla vanliga om hur man lindrar febern och att vi skulle avvakta och höra av oss igen på förmiddagen om det inte blivit bättre.

Sen fick hon en skvätt ipren. Det hjälper mycket bättre än alvedonen som nu tagit slut. Och så fick hon sussa på min mage resten av morgonen/förmiddagen. Jag blev alldeles blöt eftersom hon låg och svettades på mig. Hon klagade på magvärk nån gång till och jag låg vaken nervös och funderade om det kunde vara blindtarmen eller nåt. Usch...

Men nu sitter vi i soffan och tittar på film. Jag frös in nyponsoppa i morse som stumpan fick äta som glass nu. Hon vägrar dricka det. Ett litet tips om era barn inte vill få i sig någon vätska. Det är alltid godare som glass :)
Hon verkar piggare och klagar inte över magen. Väldigt rödblommig men jag misstänker att febern kommer stiga igen. Idag är det vila vila vila som gäller! Nu har hon lagt sig på soffan och kollar på Kalle Anka.



Inte varje dag man får glass och russin till frukost...eller lunch.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0