Baconinlindad fläskfilé

Baconinlindad fläskfilé med philadelphiaröra

Ingredienser:

500 g fläskfilé
150 g bacon
Salt och peppar
100g philadelphiaost
1-2 hackade vitlöksklyftor

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader.
Finhacka vitlöken.
Rör ihop vitlök, philadelphiaost och smaka av med salt och peppar.
Skär en djup skåra i fläskfilén på längden.
Fyll skåran med blandningen och tryck ihop fläskfilén.
Linda baconet runt filén.
Man kan även passa på att lägga i lite grönsaker i formen, till exempel: tomat, paprika, squash.
Ha maten i ugnen med en termometer i och ta ut när den står på 75.

Ovanför är en variant. Jag gjorde mitt lite annorlunda. Jag skar fläskfilén i 2 cm-bitar, lindade om bacon, och klickade ut röran på varje bit. Och om man som mig inte har någon termometer får man chansa med temperaturen. Det brukar ta ca. 1-1½ timme i ugnen. Jag hade mitt inne i 1 timme och 15 minuter. Blev mycket gott. Philadelphiaröran är gudomlig. Lite extra vitlök skadar inte heller.

Smaklig måltid!


Ser inte så läckert ut på denna skitbild, men lovar att det är gott!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Lena

Mums! Det där såg verkligen smarrigt ut, det måste jag prova!

2011-01-10 20:46:17
URL: http://lelibe.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0