Pizza

Idag gjorde jag en riktigt god lchf-pizza till lunch. Hittade den någonstans på nätet.

Ingredienser

2 ägg
Salt
2 msk olja
1 msk grädde
4 msk vatten
3 msk fiberhusk
1 krm bakpulver

Gör så här

Vispa äggen och saltet så det blir fluffigt. Tillsätt resten av ingredienserna.
Blanda ordentligt. Låt stå och svälla i 10 min.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper. Blir lättare om man tar plastfolie över och pressar ut degen.
Grädda i 10 minuter på 225 grader.
Lägg på tomatsås (utan socker!!) och valfritt pålägg och grädda till osten har smält.

Jag hade krossade coctailtomater, ost, skinka, pizzakrydda och en klick bea på.
Mycket gott och fettigt! :)
Själva pizzabrödet blir mycket mjukare än vanligt och påminner lite om ugnspannkaka i konsistensen. Men gott var det ändå! För mig skulle den här mängden räcka till två måltider.

Smaklig måltid!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Gjorde den nyss. Rikligt god faktiskt. Räcker som sagt till två potioner. Thanx mate!

2011-01-08 17:07:24

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0